Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Angin Dingin Dari Utara” as Want to Read:
Angin Dingin Dari Utara
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Angin Dingin Dari Utara

4.28 of 5 stars 4.28  ·  rating details  ·  43 ratings  ·  9 reviews
Seperti pohon kemboja yang tegar, dia bersendirian mengharungi cabaran hidup di perantauan. Sebagaimana batang kemboja yang keras menahan setiap gores dan calar, begitu hatinya dikeraskan untuk menerima segala kemungkinan. Namun setegar kuntum kemboja, kelopaknya lembut mewangi. Begitulah dia yang jika dikenali dan didekati, membahagiakan dan penuh dengan cinta yang membar ...more
Published by Creative Enterprise Sdn. Bhd
more details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Angin Dingin Dari Utara, please sign up.

Be the first to ask a question about Angin Dingin Dari Utara

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30 of 63)
filter  |  sort: default (?)  |  rating details
Azizah
Nabila Amin Azhar tinggalkan semuanya kerana terluka. Baginya pelarian itu lebih tenang dan bahagia jika dibandingkan dia berada di sisi orang-orang yang dikasihi. Perginya dia bukan kerana dia membenci tetapi kerana dia tidak mahu lagi melukai hati-hati yang disayangi. Dia tabah dan terus bertahan dan bertahan untuk terus berjuang dibumi asing, Kanada. Perjuangannya di bumi asing memaksa dia menggagahkan diri melakukan tiga kerja dalam satu masa, padanya bukan tuntutan kewangan tetapi apabila b ...more
kuzzeen
Aku mungkin antara yang bertuah kerana berjaya mendapatkan naskah ini terus dari booth CESB di pbakl lalu. 50% off. (Sesuatu yang melucukan bila ada pembaca yang sanggup membayar berkali-kali ganda daripada harga yang dinyatakan di naskah).

Setuju dengan pandangan seorang sahabat, titik tolak ANGIN DINGIN DARI UTARA ini adalah kerana terluka. Terluka dengan hidup di tanah kelahiran sendiri membuatkan Nabila Amin Azhar sanggup membawa diri ke Kanada dengan tekad tidak pulang-pulang lagi.

Ohhhhh...
...more
MamaErra
"Cik Nashrique! Apa ni? Lepaskan saya, Cik Nashrique," Namir meronta-ronta namun pelukan Nashrique menjadi semakin kukuh.

"Diam!" arah Nashrique tegas.

"Saya yakin dalam pelukan saya sekarang ialah isteri kesayangan saya, Nabila Amin Azhar," ujar Nashrique.

"Bagaimana Cik Nashrique begitu pasti?" tanya Namir.Nashrique menarik topi Namir dan rambutnya terurai. Namir dilentangkan di ruang tamu dan Nashrique menindihnya.

"Nash dah buktikan kewanitaan Bila. Kedua, hanya Bila yang panggil Nash, Cik Nashr
...more
Rinn Ramli
Apr 10, 2013 Rinn Ramli rated it 5 of 5 stars
Recommends it for: semua peminat novel melayu
Buku ni kaksu yg recommend dan bagi pinjam. Tengok kulit mcm biasa jer, penulis pon i'm not familiar sangat. tapi orang ckp never judge a book by its cover. well this is A MUST READ. Siti Hazneza memaparkan cerita yg sarat dengan kisah drama berat tapi menarik. pembaca santai like me pon boleh enjoy her writing. tahniah sbb lahir novel yg seperti ini.


character2 utama yg menarik! Amin, Nashrique dan tentulah Namir Al Haque. awal2 dah buat pembaca tertanya tanya dan ada perasaan ingin tahu. may be
...more
Diya Nordin
Tulisan Siti Hazneza diperkenalkan oleh seorang kakak kepada saya. Usai membaca ADDU, saya terus jatuh cinta dengan gaya penulisan Siti Hazneza. Ada ilmu yang terselit di situ.

Hingga kini, saya masih mengharapkan beliau menulis :)
n.zyilla
Cerita yang saya baca zaman sekolah menengah. Tak silap pinjam di library sekolah. Bila habis sekolah, masuk u, tiba-tiba je teringat & nak jadikan koleksi kat rumah. So, cari la online, kot2 ada yg nak jual. Alhamdulillah, dapat. Ceritanya memang akan ingat sampai bila-bila sebab teringin nak jadi macam Nabila Amin Azhar yang tegar tinggalkan tanah air & stay kat Kanada. Ada sebabnya. Suka baca part cara dia menyamar jadi lelaki walaupun dah jadi isteri orang. Suaminya, Nashrique Iskand ...more
nhf282
The best malay novel i've ever read. Great plot. Perfect language.
Anis Azura
Angin Dingin Dari Utara novel ketiga yang sy miliki dalam koleksi saya oleh penulis Siti Hazneza Abdul Hamid. Sangat menggemari novel beliau kerana ia terselit sedikit unsur agama walaupun cerita nya lebih kepada bacaan dewasa. banyak pengajaran yang saya dapat.Novel yang menceritakan mengenai kedegilan Nabila yang membawa beliau jauh dari kampung halaman dn dijodohkan dengan Nashrique. Jodoh dan pertemuan mereka bagi saya sangat manis. banyak nilai-nilai keagamaan dan nilai murni diterapkan dal ...more
Rynna
LOVE THIS NOVEL... LAIN DARI YANG LAIN..
Ras
Ras marked it as to-read
May 06, 2015
Jamee
Jamee is currently reading it
May 02, 2015
Nor
Nor added it
Mar 16, 2015
Kiren
Kiren marked it as to-read
Feb 09, 2015
Velove Elynn
Velove Elynn marked it as to-read
Feb 05, 2015
Siti Rogayah
Siti Rogayah marked it as to-read
Jan 30, 2015
Kate Cleonna
Kate Cleonna marked it as to-read
Oct 22, 2013
« previous 1 3 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
Siti Hazneza Abdul Hamid berasal dari Pulau Pinang. Beliau adalah graduan dari Universiti Sains Malaysia (USM) dalam bidang Teknologi Bio-Sumber.

Dalam bidang penulisan, beliau telah menghasilkan beberapa buah cerpen, novel dan puisi. Cerpen beliau yang pertama berjudul Datang Bawa Cencaluk, Balik Bawa Pujangga telah diterbitkan dalam Dewan Siswa pada Oktober 2002.

Dalam bidang penulisan puisi pula
...more
More about Siti Hazneza Abdul Hamid...
Cemburu Seorang Perempuan Mimpi Kita Serupa Setulus Setia Seindah Nama Sonata Kasihku

Share This Book