Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Kebun Mimpi” as Want to Read:
Kebun Mimpi
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Kebun Mimpi

by
3.97  ·  Rating Details ·  200 Ratings  ·  13 Reviews
Ceritera I – Kebun Mimpi... oleh Noor Suraya

Masih ingat pada karya pertamanya, Keranamu Ain...? Inilah lanjutan kisah Ain Najwa selepas itu.

Sudah Ain tanam, sudah Ain semai... namun tidak satu pun yang bertunas itu rupa-rupanya kembang menjadi bunga! Bagaikan kebun mimpi... apa yang hadir dalam hidup Ain ini sekadar sebuah kenang-kenangan.

Ceritera II – Tas Merah Jambu o
...more
536 pages
Published November 2008 by Jemari Seni Publishing (first published January 1st 2008)
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Kebun Mimpi, please sign up.

Be the first to ask a question about Kebun Mimpi

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
kuzzeen
Apr 15, 2014 kuzzeen rated it liked it
Shelves: read-2014, i-owned
Antara naskah hasil tuaian alam maya di ladang JS. Kenapa ye? Banyak naskah JS (terutamanya) cetakan terdahulu sukar sekali didapatkan di kedai2 buku?

i) KEBUN MIMPI

Untuk menghabiskan kisah Ain-Adam-Haris pembaca perlu membelek 3 naskah; 1. Keranamu Ain, 2. Kebun Mimpi dan 3. Langsir Biji Remia. Dan untuk lebih menghayati pastikan turutan bacaan adalah teratur. Jangan ikut jejak aku. Dah jadi 3-1-2. X pasal2 kena mengulang-kaji semula.

Kadang2 terlintas di kepala... Indahnya menjadi seorang Noor
...more
Ririn
Jan 06, 2015 Ririn marked it as started-but-not-finished-yet
Ceritera II : Tas Merah Jambu - Syud

Dibaca pada 26 April 2014

3.75 bintang

Sejak akhir-akhir ni macam dah addict dengan karya2 Syud...hehe. So, mana-mana buku yang ada nama Syud dah selamat ada dalam simpanan.

Mungkin cerita ni ditulis pada awal2 Syud mula berkarya. Ceritanya masih berkisarkan tentang kehidupan pelajar di universiti. Agak menggamit kenangan, mungkin sbb saya ni pun ex budak engin (walaupun tempat belajar tu bukan UTM, tp sedara dia yang lagi satu tu :P) jadi saya dapat membayangkan
...more
iamfizz
Feb 12, 2016 iamfizz rated it liked it
Shelves: jemari-seni, 2016
beli sbb nk baca story Rnysa , sejak terpikat secara tak sengaja dgn RADHA
Kebun mimpi dah baca dalam Seperti Mencintaimu .
cerita Syud plak so far so so .to me Lazuardi & Sweet Sour ttp da best
Kamaliah
Aug 02, 2014 Kamaliah rated it liked it
Shelves: my-collection
3 1/2 *
Ain
Jul 31, 2012 Ain rated it really liked it
Shelves: jemari-seni
Tajuk buku : Kebun Mimpi
Penulis : Noor Suraya , Syud & Rynsa
Keluaran : Jemari Seni
Halaman : 536 m/s

Ulasan Ain Sabrina :

Tiga ceritera dalam sebuah Kebun Mimpi

Ceritera I : Kebun Mimpi

Kisah ini adalah kisah sambungan Keranamu Ain. Sambungan kisah Ain & Adam. Kisah cinta selepas perkahwinan ternyata lebih indah. Cinta yang sekadar bayang-bayang tampak lebih jelas lepas hubungan perkahwinan. Tenyata cinta pertama mereka masih mekar. Namun itu masih tidak cukup buat Ain , apabila Datin Nik No
...more
Intan  Musa
Aug 08, 2012 Intan Musa rated it liked it
Kebun mimp
Kisah Ain dan Adam yang menempuh alam perkahwinan tanpa restu umi Adam. Ain selalu ditinggalkan dan rasa kesunyian tapi kasih-sayang mereka semangkin hari semangkin bercambah. Bila Adam dirtimpa kemalangan, akhirnya umi dapat menerima Ain.
Tas Merah jambu
Nisa sudah lama suka pada Adif tapi takut meluahkan perasaannya. Bila kad ucap selamat hari rayanya diberikan kepada Adif, dia jadi malu dan kaku. Langsung tidak mahu melayan panggilan Adif. Bila ternampak Nisa bersama Zafran, dia kecew
...more
Aimi ND
Oct 29, 2010 Aimi ND rated it it was amazing
as it have 3 stories in a row, of course we learn many things from them!

1- kebun mimpi
it good as it is. just can't make it them trough words since it's been awhile i read them!

2- tas merah jambu
Nisa & Adif! <---- cute character lead! both are shy! and lets discover how Nisa approaches Adif! yes, i mean she, are the one who likes him. but, the way of approach, it's not because of Nisa *winkwink

3- albatros
well, read should treat you some information right? learn about some nature stuff. heh
...more
Nizam
Oct 26, 2013 Nizam rated it really liked it
saya jumpe novel ni tak sengaja masa saya tengah bosan kt library.sebabkn author buku ni familiar sy terus pinjam.

ada 3 kisah yg berbeza n saya pilih tas merah jambu sebab cute je citenya.adif n nisa. syud punya karya memang manis n comel mcm gula2 kapas :-)
azian2575
Feb 27, 2012 azian2575 rated it really liked it
Kebun Mimpi (Noor Suraya): Ain Najwa & Adam
Tas Merah Jambu (Syud): Nisa & Adif
Albatros: Antara Langit dan Bumi (Rnysa): Izzah & Ehsan
Nur Fizkkmi
Nur Fizkkmi rated it it was amazing
Oct 29, 2012
Shima Rostam
Shima Rostam rated it really liked it
Feb 05, 2013
Hasma
Hasma rated it liked it
May 31, 2016
Sharifah
Sharifah rated it really liked it
May 09, 2015
Azizah
Azizah rated it really liked it
Jan 10, 2013
Siti Hajar Sawal
Siti Hajar Sawal rated it really liked it
Sep 13, 2015
Siti Normazihah
Siti Normazihah rated it it was amazing
Oct 04, 2013
Syukie
Syukie rated it really liked it
Feb 13, 2016
Fadzlina
Fadzlina rated it really liked it
Feb 09, 2012
Almiza
Almiza rated it it was amazing
Sep 11, 2012
Hasni Ayu
Hasni Ayu rated it really liked it
Apr 22, 2014
Am
Am rated it liked it
Jul 13, 2016
Amira Ahmad
Amira Ahmad rated it really liked it
Sep 05, 2014
Tg.A
Tg.A rated it liked it
Jul 19, 2011
Mehzabi Siddiqui
Mehzabi Siddiqui rated it it was ok
Sep 03, 2016
Sara Yanti
Sara Yanti rated it really liked it
May 05, 2015
Dyea
Dyea rated it really liked it
Dec 22, 2012
MakcikVogue
MakcikVogue rated it it was ok
Aug 06, 2010
Afa
Afa rated it it was amazing
Jan 14, 2013
Aya Miyuki
Aya Miyuki rated it really liked it
Jan 30, 2015
Vampmary
Vampmary rated it really liked it
Jun 12, 2012
« previous 1 3 4 5 6 7 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Tentang... Dhiya
  • Damai (3 Ceritera Dalam Sebuah)
  • Lazuardi
  • Gurindam Jiwa
  • Relevankah Aku di Hatimu? a.k.a Radha
  • Nyanyian Hati
  • Si Mangkuk Tingkat
  • Senyum Sampai Langit
  • Nah, Untuk Awak!
  • Aku, Dia dan Pinky Promise
  • Street Vendetta
  • Mama Mia Shaza
1007974
Lulusan Diploma Pendidikan (KPLI) daripada Institut Pendidikan Sultan Idris (IPSI) ini, pernah menjadi pendidik selama 13 tahun. Noor Suraya juga seorang Munsyi Dewan yang aktif dalam dunia penerbitan. Kini Noor Suraya mengetuai JS Adiwarna Publications &amp; Distributors Sdn. Bhd. sebagai Pengarah Eksekutif di samping bertindak sebagai Pengarah Urusan untuk Jemari Seni Sdn. Bhd. Justeru, Noor ...more
More about Noor Suraya...

Share This Book



No trivia or quizzes yet. Add some now »