Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Rahsia Agenda Alam Hitam : Kelahiran Mufrad” as Want to Read:
Rahsia Agenda Alam Hitam : Kelahiran Mufrad
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Rahsia Agenda Alam Hitam : Kelahiran Mufrad

4.54  ·  Rating Details ·  41 Ratings  ·  12 Reviews
Novel ini berlatar belakangkan Tanah Semenanjung dari zaman Raja Ong Pra Maha Peria Deria (Raja Bersiung) yang melarikan diri dari buruan rakyat Kedah kerana berlaku kejam dan meminum darah rakyat jelata yang tidak berdosa. Lantaran itu, Raja Bersiung telah melarikan jauh ke pendalaman hutan sempadan Siam.

Dia menyembunyikan dalam rimbunan buluh betung dan mendapati dirinya
...more
653 pages
Published 2005 by Pekan Ilmu Publications SDN BHD
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Rahsia Agenda Alam Hitam , please sign up.

Be the first to ask a question about Rahsia Agenda Alam Hitam

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Fadzli Jamaludin
Dec 24, 2012 Fadzli Jamaludin rated it really liked it
Cover boleh di katakan menarik…plot cerita pun menarik juga..tp malangnya di cacat cela dgn banyak kesalahan ejaan…huruf besar tunggang langgang…bila semak di muka surat pertama…x pun di tulis nama editor…erkss x edit ke??? Heheh

Pada yang menggemari cerita2 fantasi thriller yang ada unsur serigala jadian…novel ni boleh di simpan sbg koleksi…& jangan terkejut watak Heronya muncul di penghujung cerita…al maklumlah novel ini merupakan dwilogy…(mungkin trilogy kot)…aku pn ingatkan watak Kiai Jam
...more
Nia
Dec 23, 2008 Nia rated it it was amazing
Recommended to Nia by: stellaSakuragi at Cari forum
Pertama sekali sekalung tahniah kepada penulis, saudara Zehann Ur Rakhie, kerana berjaya menghasilkan sebuah karya yang begitu menarik dan bermutu.

Novel ini amat berbeda dari novel-novel lain yang ada di pasaran sekarang ini. Kalau anda mencari kelainan dan berminat kepada genre seram, buku ini adalah pilihan yang tepat. Ianya berlatarbelakangkan zaman Melayu sebelum pendudukan Portugis, padat dengan adegan seram seperti binatang jadian, kerasukan dan pontianak.

Di samping itu novel ini diselitka
...more
Rosli Ab Rahman
Jan 16, 2014 Rosli Ab Rahman rated it it was amazing
Shelves: collection
Alhamdulillah selesai sudah saya membaca buku ini, sebuah karya yang menarik bagi saya, kupasan dari penulis dan olahannya membuatkan saya terbayangkan keadaan dunia sekeliling.kisah alam mistik yang dipaparkan membuatkan kita tebayang kisah kisah yang pernah kita dengar dan kita lihat disekeliling kita.

Cerita yang baik disamping ilmu dan nasihat yang diselitkan amat berguna seandainya diamalkan dengan sepenuh hati. walaupun terdapat beberapa kelemahan di segi ejaan namun plot yang disusun tetap
...more
Nurul Azwa
Nov 04, 2010 Nurul Azwa rated it it was amazing
memang best...
Nadhiah Aida
Jan 31, 2017 Nadhiah Aida rated it really liked it
dah lama baca so tak ingat jalan cerita ... nak rate boleh ... kiranya buku ni wujud sebelum "lahirnya" goodreads.com ...
Faizah Roslaini
Saya kira pada waktu ini penerbitan buku-buku Melayu sedang berkembang dengan baik namun lambakan karya-karya novel cinta yang tipikal, melemaskan pembaca seperti saya. Justeru, terbitnya karya-karya yang unik dan berbeza adalah ditunggu-tunggu.

Selain dari kulit buku yang menarik, RAAH mungkin menarik perhatian kerana menyentuh tentang asal-usul manusia peminum darah yang bersusur-galur dari Raja Bersiung lagi. Untuk kesekian kalinya, latarbelakang zaman Kesultanan Melayu kurun ke-15 masih lagi
...more
ScotchCheez
Mar 14, 2013 ScotchCheez rated it it was amazing
Okay!Saya sudah baca RAAH I nukilan Zehannur Rakhie. (Amek masa berhours selama 10 hari) what can i say..hurmmm..saya rasa penulis pandai mencipta cerita dari sejarah. dia ambil Raja Bersiong then jadikan dia sebagai core kepada jalan ceritanya. dan honestly, ini buku pertama yang saya baca menggabungkan vampire dan werewolf (weretiger kot!).selalunya kan mcm cerita twilight, kalau Edward adalah Vampire, then Jacob adalah werewolf. buku pertama ni saya rasa lebih kepada penceritaan tentang susur ...more
Kogiiwwm
Apr 25, 2010 Kogiiwwm rated it it was amazing
First i saw this book in my school library.The cover looked very interesting and turn it to the last page and the words force me to read it.So i borrow it and i start to read it.That was in 2006.Now its 2010 and still everyday i will read this book.
Annabella
Aug 07, 2011 Annabella rated it it was amazing
seronok bca bku ni....skli bca pati nak lagi...
Midori
Feb 02, 2012 Midori rated it it was amazing
mystery & mystic..!!
Saalanizam
May 26, 2011 Saalanizam rated it it was amazing
SERAM.....MACAM CERITA BENAR, KISAH RAJA BERSIUNG...CAMPURTANGAN IBLIS DAN MANUSIA YANG MENOLAK TUHAN
Zainuddin
Jan 11, 2010 Zainuddin rated it it was amazing
Buku ini sangat menarik sekali. Saya pasti akan mencari buku Vamprha, sambungan dari buku ini secepat mungkin.
Fakhrull Aiman
Fakhrull Aiman rated it it was amazing
Apr 04, 2017
Mohamed Yosri
Mohamed Yosri rated it did not like it
Jun 01, 2014
Suhaily Shukri
Suhaily Shukri rated it it was amazing
May 06, 2011
Kpdu Luqman
Kpdu Luqman rated it it was amazing
Apr 11, 2014
Fakhrul Zaki
Fakhrul Zaki rated it it was amazing
Dec 19, 2015
John Izaki
John Izaki rated it it was amazing
Feb 05, 2014
Mohd Fais
Mohd Fais rated it it was amazing
Jan 29, 2014
Pae Harahap
Pae Harahap rated it really liked it
Nov 09, 2014
Azila
Azila rated it it was amazing
Aug 22, 2010
Annas
Annas rated it really liked it
Sep 13, 2009
CrystalGrey
CrystalGrey rated it liked it
Jun 15, 2009
A. Muziru Idham
A. Muziru Idham rated it really liked it
Dec 23, 2008
Balqies Amir
Balqies Amir rated it really liked it
Nov 30, 2012
Kim Rae
Kim Rae rated it it was amazing
Jun 02, 2013
Hilman
Hilman rated it it was amazing
Sep 20, 2011
Nasrul
Nasrul rated it it was amazing
Apr 26, 2012
Ahmad Erhan
Ahmad Erhan rated it really liked it
Dec 08, 2016
Fikrib
Fikrib rated it it was amazing
Dec 30, 2013
« previous 1 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

Share This Book