Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Der Tote im Fleet” as Want to Read:
Der Tote im Fleet
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Der Tote im Fleet (Commissarius Bischop #1)

3.22  ·  Rating Details  ·  18 Ratings  ·  3 Reviews
Paperback, 283 pages
Published July 1st 2000 by Rowohlt Tb.
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Der Tote im Fleet, please sign up.

Be the first to ask a question about Der Tote im Fleet

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-28 of 28)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Baseni
Nov 10, 2011 Baseni rated it liked it
Shelves: krimis
Hamburg hat den großen Brand von 1842 überstanden. Die Stadt ist im Wiederaufbau begriffen. Da wird ein Toter in einem Fleet gefunden, wie sich zeigt, ermordet. Das Besondere sind zwei Ziegelsteine in seinen Taschen. Commissarius Hendrik Bischop nimmt sich des Falles an. Während seiner Ermittlungen bewegt er sich den höheren Kreisen der Hansestadt, Architekten, Bauherren, aber auch Bürger mit revolutionärem Gedankengut kreuzen seinen Weg. Trotzdem oder gerade deswegen will er diesen Fall klären. ...more
Caro
Sep 22, 2013 Caro rated it it was ok
Mir hat das Buch nicht sehr zugesagt. Der Schreibstil ist angepasst an das Jahr, in dem die Geschichte spielt (1842), daran musste ich mich erstmal gewöhnen. Teilweise war die Geschichte einfach zu sehr in die Länge gezogen und "plätscherte vor sich hin". Gefallen hat mir, dass ich viele Orte der Handlung kannte, da ich selbst in Hamburg aufgewachsen bin :)
Meltem Erdogan
Nov 21, 2013 Meltem Erdogan rated it liked it
Für echte Hamburger sehr interessant, ansonsten ok.
Matthias Noch
Matthias Noch rated it it was amazing
Feb 05, 2016
Asta
Asta marked it as to-read
Jul 13, 2015
Taalke
Taalke rated it liked it
Jun 28, 2015
Vivien
Vivien marked it as to-read
Jun 08, 2014
Annette Paul
Annette Paul rated it it was amazing
Nov 07, 2013
Annalise
Annalise rated it liked it
Sep 09, 2013
Martin Sander
Martin Sander rated it really liked it
Aug 21, 2013
Carola Cremonesi
Carola Cremonesi is currently reading it
Jan 12, 2014
Sabine
Sabine rated it liked it
Apr 06, 2013
Anduine
Anduine marked it as to-read
Feb 05, 2013
Xexos
Xexos added it
Oct 03, 2012
Friederike
Friederike rated it it was ok
Sep 07, 2012
Kerstin
Kerstin rated it liked it
Apr 22, 2012
Ole
Ole added it
Sep 14, 2012
Grundrauschen
Grundrauschen rated it liked it
Dec 10, 2011
Breña
Breña rated it really liked it
Nov 03, 2011
RatCreature
RatCreature rated it liked it
Oct 05, 2011
Iris
Iris added it
Sep 17, 2011
bella*
bella* rated it really liked it
Sep 19, 2011
ri
ri rated it liked it
Jun 13, 2011
Gabelohr
Gabelohr rated it liked it
Jan 03, 2011
Petra
Petra rated it it was ok
Jun 25, 2009
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
Boris Meyn ist ein deutscher Krimi-Autor und Historiker. Er studierte an der Universität Hamburg und beendete dieses Studium 1989 mit seiner Magisterarbeit „Paul Seitz - Studien zum öffentlichen Bauwesen, insbesondere zum Schulbau der Fünfziger und Sechziger Jahre in Hamburg“. Sein daran anschließendes Promotionsstudium im Bereich Kunst- und Bauhistorie konnte er 1996 mit seiner Dissertation „Die ...more
More about Boris Meyn...

Other Books in the Series

Commissarius Bischop (6 books)
  • Der eiserne Wal
  • Die rote Stadt
  • Der blaue Tod
  • Die Schattenflotte
  • Totenwall: Ein historischer Kriminalroman

Share This Book