Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “The Song of the Bird” as Want to Read:
The Song of the Bird
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

The Song of the Bird

4.3  ·  Rating Details ·  1,061 Ratings  ·  108 Reviews
"Every one of these stories is about YOU." --Anthony de Mello

Everyone loves stories; and in this book the bestselling author of Sadhana: A Way to God shares 124 stories and parables from a variety of traditions both ancient and modern. Each story resonates with life lessons that can teach us inescapable truths about ourselves and our world.

De Mello's international acclaim
...more
Paperback, 174 pages
Published August 21st 1984 by Image Books
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Sanjay Gautam
Jan 26, 2016 Sanjay Gautam rated it it was amazing  ·  review of another edition
THEOLOGY : The art of telling stories about the Divine. Also the art of listening to them.

A disciple once complained:
"You tell us stories, but you never
reveal their meaning to us."

Said the Master:
"How would you like it if someone
offered you fruit and masticated it
before giving it you?"



It is interesting to note that if something is hard to grasp (or too simple to make sense of) can be understood if told in a form of a story. Similar are spiritual teachings, which are hard to make sense a
...more
Lynne King
Mar 16, 2016 Lynne King rated it really liked it
What a gem of a book! Am I glad that I read Sanjay’s review or else it would have been another of those books that would never have seen the light of day, well with me anyway.

This book comprises 161 pages of stories, tales and parables that all in their own way leave an explicit message. They are written for everyone regardless of whether or not they are religious and they certainly encourage one’s own dreams and choice of direction in life, and even more importantly a spiritual search.

The autho
...more
Kim
Jul 31, 2014 Kim rated it it was amazing
Recommends it for: Religious and non-religious alike.
If I could find this book anywhere but online I'd be handing it out to everyone I know. Full of stories and lessons from religions all around the world-- none of which you are likely to have ever heard. Most are very short and can be read in a minute's time. A great "coffee table book" without having the lack of substance that most coffee table books come with.
dely
3,5

Non bisogna essere credenti per leggere questo delizioso libricino. È una raccolta di parabole prese da diverse religioni che però vanno bene anche per atei e agnostici perché vi sono insegnamenti che riguardano l'essere umano, la sua vita quotidiana, il rapporto che ha con se stesso e con gli altri e anche la sua vita interiore. Sì, alcune storielle puntano sulla crescita spirituale però senza eccessivi moralismi.
Ogni tanto ci vuole una lettura come questa perché è rilassante, porta una ven
...more
Nanny SA
Beruntung dapat membaca buku ini, selain gambarnya bagus, narasi dan ceritanya sangat menarik dan sarat makna. Karena disajikan dalam bentuk graphic novel jadi tidak terasa membosankan ketika membacanya.

Welas asih tidak perlu ideologi..

Kebetulan saat membaca buku ini bersamaan dengan membaca buku lainnya yang walaupun penyampaian berbeda tapi mempunya 'energi' yang hampir sama dalam berkeyakinan.
Ketika selesai membaca satu cerita dari buku ini, kadang aku merenung sambil tersenyum, kadang mengi
...more
Ycel
Mar 27, 2013 Ycel rated it it was amazing
I often come back to this gem, especially during Lent.

My favorite passage:

In the gospel according to Luke we read:

But Peter said, “Man I do not know what you are talking about.” At that moment, while he was still speaking, a cock crew; and the Lord turned and looked straight at Peter…and Peter went outside and wept.

I related well with the Lord. I would converse with him, thank him, ask for help.

But always I had this uneasy feeling that he wanted me to look at him…And I would not. I would talk, b
...more
أسيل
مركز تحميل الصور

عبارة عن مجموعة قصص قصيرة لمتصوفين من مختلف الديانات والدول كالمسحيةوالبوذية والاسلامية
يضاف لكل قصة حكمة او عبرة

المحبة تعذر كل شيء وتصدق كل شيء وترجو كل شيء وتصبر على كل شيء

لديك كل ما في العالم من وقت اذا اعطيته لنفسك فماذا يوقفك؟
Yenny
Oct 23, 2007 Yenny rated it it was amazing  ·  review of another edition
Shelves: religi
Buku ini salah satu buku wajib saya... setidaknya sebulan sekali pasti saya membaca ulang. Kisah-kisahnya berisi membuat saya merenung dan bercermin.
Helvry Sinaga
Oct 09, 2010 Helvry Sinaga rated it it was amazing  ·  review of another edition
Shelves: anthony-de-mello
Inilah buku kedua de Mello yang saya baca setelah Doa Sang Katak. Review buku tersebut dapat dilihat di sini. Edisi yang saya baca ini adalah edisi grafis, sebelumnya diterbitkan oleh Yayasan Cipta Loka Caraka.

description

Buku ini terdiri 78 cerita. Cerita pertama adalah "Kunyahlah buahmu sendiri", dan cerita terakhir adalah "Ignasius dari Loyola". Bila Anda terbiasa membaca cepat, satu cerita ini hanya membutuhkan waktu satu menit sampai satu setengah menit. Namun buku ini salah satu daya tariknya adalah
...more
Deepa
Jun 09, 2012 Deepa added it
Love his spin on the golden goose story, how some priests insist that golden eggs did exist and how belief in golden egg laying goose becomes mandatory in going to heaven!! I can very well imagine how some atheists will start arguing about how golden eggs cant exist!! :D Its a dig at anti-evolutionists :D
Him being Christian priest and all must have been really inconvenient, pope etc must really hate him ;-)
Loved all the stories I got, I didnt get a lot of them...the stories are not easy to get
...more
Renée Paule
Feb 29, 2016 Renée Paule rated it it was amazing
Excellent little book
Marwan Adwan
Nov 08, 2014 Marwan Adwan rated it it was amazing  ·  review of another edition
"رأيتُ في الطريق طفلاً عارياً، جائعاً، مرتجفاً برداً. استشطتُ غضباً وقلت لله: "لماذا تسمح بهذا؟ أفلا فعلتَ شيئاً؟"
للوهلة الأولى لم يفه الله بشيء. لكنه في تلك الليلة أجابني، على حين غرة: "لقد فعلت شيئاً قطعاً. لقد خلقتك.""



أحد أجمل الكتب التي قرأتها في حياتي وأثرت بي بشكل عذب.
مجموعة قصص قصيرة متنوعة من مختلف المدارس الروحية، وقام المترجم بإضاف تعليق على كل قصة أضافت المزيد من القيمة لكل منها.
بعض القصص من الحضارات الشرقية وبعضها من الحكم الصوفية في الإسلام، بعضها من قصص القديسين، ، بعضها حوادث من ا
...more
Jay
Aug 23, 2012 Jay rated it really liked it
Shelves: 2012
These little parables -- I guess that's the best way to describe them -- each with a little bit of reflection following, have a lot of depth. This isn't a book to just read through quickly, but to savor and think about. My favorite stories were the ones about the irony of self-sacrifice becoming a pleasure, about the flaw of enjoying your own high and mighty righteousness.

Huh, I just realized that this is a great book to read and re-read. I'm not much of a re-reader, but I could see this being
...more
Tariq Alferis
."اترك القصة تخاطب قلبك لا دماغك".

.هكذا طلب المؤلف من القارئ، لكن للأسف فعلت العكس، كُنت مُتجرد من كل عاطفة لهذا لم يُعجبني كلام التصوف عن الله ولامعقولية.
مجموعة من القصص لكُل قصة حكمة، مُقتبسة من عدة مذاهب من الإسلام، والمسيحية والبوذيةوحتى من تعاليم الزن، شبيه بكتاب "مكتوب" لباولو كويلو..
...more
Sweetdhee
dapet 5 bintang dari bang epi? Wew.. Kek nya buku bagoooos neh
..
Daaaan.. Wedew.. Gambar2nya keren banget.. Tapi entah karena mood entah emang akal saya yang pendek, ada bbrp kisah yang saya kurang bisa menangkap hikmahnya..
Untuk sementara, 2.5bintang dulu deh.. Nanti kapan-kapan baca lagi.. He3..
Stebby Julionatan
Apr 04, 2011 Stebby Julionatan rated it it was amazing  ·  review of another edition
Shelves: favorites
Pelajaran filsafat keagamaan yang disajikan lewat sebuah novel grafis. Buku ini amat sangat memikat dan mudah untuk dimengerti. Banyak sekali pemahaman baru yang terasa satir namun ternyata itu adalah kejadian yang senantia kita alami dalam perjalanan kita mengenal Dia, Sang Pencipta Hidup.
Sue Flanagan
Apr 07, 2013 Sue Flanagan rated it it was amazing
This book, written by a Catholic priest, will blow your mind. Includes many short stories from many different faiths. Will be a book i come back to again and again.
Santie
Jan 02, 2008 Santie rated it really liked it  ·  review of another edition
Sederhana tetapi bermakna.
محمود أغيورلي
مقتطفات من كتاب أغنية الطائر للكاتب أنطوني دو مللو
-------------------------------
ما الذي تفعله بحق السماء ؟ , قلت للقرد عندما رأيته يرفع سمكة من الماء و يضعها على شجرة
فكان جوابه : أنقذها من الغرق !
-----------------
الشمس التي تهب البصر للنسر , تعمي البومة
-----------------
سئل المعلم : ما الروحانية
قال : هي ما يفلح في حمل المرء على التحول الداخلي
فقيل : فإذا طبقت المناهج المنقولة المأثورة عن المعلمين , أليس هذا التطبيق روحانية ؟
فقال : إنه ليس كذلك إذا لم يؤد غرضه من أجلك , فليس الدثار دثاراً إذا
...more
Mengran Xu
Jul 10, 2014 Mengran Xu rated it it was amazing
Some authors are capable of enlightening you, which makes them remarkable.
But some authors give you means to enlighten yourself and others, which makes them even more remarkable.

It is not hard to name a few from the first category who have transformed me greatly. However, I have only encountered one that could go into the second category, which is Anthony De Mello. His way of awakening others is so unique, direct, and concise. He only tells good stories, stories that are short but nonetheles
...more
Pablo Meouchi
Jun 25, 2015 Pablo Meouchi rated it it was amazing  ·  review of another edition
En algún momento de mi vida, uno de mis maestros me recomendó un gran libro que cambió mi vida y la forma de percibirme a mí mismo. Hablo es El canto del Pájaro, del gran sacerdote jesuita Anthony de Mello (1931-1987). Lo maravilloso de sus cuentos es que la enseñanza que proporciona cada uno de ellos es personal y, no es posible querer hablarle a los demás sobre lo que uno crece con ellos sino vive la experiencia de sumergirse en su lectura.

Cómo bien se sabe, sus cuentos no se limitan a parábol
...more
Stephanie Pasaribu
Apr 23, 2011 Stephanie Pasaribu rated it it was amazing
This book is actually a 'summary' version of several books of de Mello, but now it is in a comic version. In the beginning I thought it will be the same with the ones that I have read (I have read ALL Tony's books!), but I found it is so refreshing! With the pictures that so vivid and expressive, I didn't feel bore at all to read it again and again. I think the idea to 're-write' it in visual way is brilliant! Many of the stories in this book are about religions and human relations. However, ...more
Nurman Bani Sasmita
JANGAN BERUBAH

Aku sudah lama mudah naik darah. Aku serba kuatir, mudah tersinggung dan egois sekali. Setiap orang mengatakan bahwa aku harus berubah. Dan setiap orang terus-menerus menekankan, betapa mudah aku menjadi marah.

Aku sakit hati terhadap mereka, biarpun sebetulnya aku menyetujui nasehat mereka. Aku memang ingin berubah, tetapi aku tidak berdaya untuk berubah, betapapun aku telah berusaha.

Aku merasa paling tersinggung ketika sahabat karibku juga mengatakan, bahwa aku mudah naik pitam. I
...more
Panata Harianja
Dec 21, 2010 Panata Harianja rated it it was amazing  ·  review of another edition
Shelves: spiritual
Seseorang yang sungguh-sungguh ingin menapaki perjalanan spiritual akan berjodoh dan dipertemukan dengan buku ini. Dan seseorang yang sungguh-sungguh menyelami buku ini akan menemukan pengalaman yang belum tentu dia alami (bahkan) saat dia membaca Alkitab. Bukan karena Alkitab 'kurang sakti'. Tapi karena, Alkitab telah membebani kita sebagai kitab wajib yang harus disakralkan dan begitu agungnya. Membaca buku pater De mello, kita akan sadar bahwa kebenaran dan keindahan Ilahi kadang menyapa kita ...more
Alsafa
Jan 11, 2016 Alsafa rated it it was amazing  ·  review of another edition
كتاب في غاية العظمة والجمال..
شكراً لكاتبه الإنسان الرقيق أنتونيو دو ميللو..

هذا اقتباس لنص موجود في الكتاب.. وهذا النص أثر فيّ ولم أتمالك دموعي..

"ألحَّ عاشق في طلب الوِصال شُهوراً عديدة بلا جدوى، مُقاسياً عذاب النبذ الفظيع.. أخيراً لانت حبيبته فأرسلت في طلبه: "تعال إلى المكان الفلاني في الوقت كذا."

في ذلك الوقت وذلك المكان وجد العاشق نفسه أخيراً بجانب معشوقته.. عندئذ مدّ يده إلى جيبه وأخرج منها حزمة من رسائل الحب كان كتبها لها خلال الشهور المُنصرمة.. كانت الرسائل مُلتهبة، تعبِّر عن العذاب الذي شعر
...more
Anedya Niedar
Aug 08, 2011 Anedya Niedar rated it really liked it  ·  review of another edition
Saya beruntung menemukan buku langka ini bertahun yang lalu saat menunggu teman-teman sekolah saya dulu selesai misa di toko buku Gereja Katedral HKY Surabaya. Salah satu buku yang tidak pernah berhenti membuat saya merenung, bahkan merasa tertampar saat membacanya. Beberapa kisah pendek di dalamnya dulu sering saya dapati kutipannya di dalam buku pelajaran agama Katolik ketika saya sekolah. Semakin membaca saya semakin kagum, betapa banyak teladan dari berbagai macam agama & keyakinan; dan ...more
dunianyawira
Apr 15, 2011 dunianyawira rated it it was amazing  ·  review of another edition
Buku ini pertama kali terdengar ditelinga saya kurang lebih 4 atau 5 tahun yang lalu tapi baru sekarang akhirnya saya memutuskan untuk mencari dan membacanya, ternyata buku ini sungguh luar biasa
Jika sebelumnya anda pernah menikmati buku "Si Cacing dan kotoran kesayangannya" maka buku ini adalah saudara kandungnya hehehehe Dengan penyampaian yang sangat ringan namun tepat sasaran, saya yakin semua yang ada dalam pikiran anda tentang Tuhan, iman dan agama akan mengalami lindu ( gempa berskala kec
...more
nat
Oct 25, 2011 nat rated it it was amazing  ·  review of another edition
Shelves: christian, five-stars
menginspirasi, menghibur, membuatku merenung, mengajak untuk berkontemplasi..

review selanjutnya menyusul..

----

Eh, udah setahunan belum buat review juga.
Giliran cari buku ini lagi buat perpus kantor di Gramed, nyarinya susah banget. Mesin pencari tak banyak membantu.

Eh teman-temin, ada nggak sih yang mengalami permasalahan serupa, sehubungan pergantian sistem database Gramed yg pake oracle (ora kelar-kelar) itu, akhirnya skrg sulit mencari lokasi bukunya di kompie ?
Sampe petugasnya ikut nyariin,
...more
Agoes
Dec 20, 2015 Agoes rated it really liked it  ·  review of another edition
Akhirnya saya kembali mendapat kesempatan membaca buku ini lagi, berkat bantuan penjual buku online :D Saat cek di Goodreads, ternyata saya pernah membacanya di tahun 2013 (2 tahun yang lalu).

Seperti yang ditulis dalam bagian pengantar buku ini, cerita-cerita yang ada di dalamnya merupakan renungan yang dapat terus dibaca berkali-kali, dengan pemaknaan yang berbeda-beda. Saya-di-tahun-2013 ternyata tidak lagi memaknakan renungan di buku ini dengan cara yang sama dengan saya-di-tahun-2015. Jadin
...more
♥ Ibrahim ♥
Jun 23, 2014 ♥ Ibrahim ♥ rated it did not like it
Shelves: spirituality
This book was recommended to me by an agnostic Iraqi brother. I was so eager to read the book and see how much I can learn from it and apply. To begin with, I I didn't see a correlation between the "parables" of Mello and his commentary on them. They didn't make sense. Everything felt dense and boring. I am astonished. I really wanted to like this book but I can't force-feed myself. The author seems to be "too Hindu" for my taste. Could it be that? But aren't I supposedly an open-minded person ...more
« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 next »
topics  posts  views  last activity   
www.libreriausados.com.ar 1 1 Nov 23, 2012 01:29AM  
  • Uncommon Gratitude: Alleluia for All That Is
  • Finding Sanctuary: Monastic Steps for Everyday Life
  • God Of Surprises
  • Becoming Who You Are: Insights on the True Self from Thomas Merton and Other Saints
  • Pohon Pohon Sesawi
  • Centering Prayer and Inner Awakening
  • Inner Compass: An Invitation to Ignatian Spirituality
  • Meditations with Meister Eckhart
  • The Cup of Our Life: A Guide for Spiritual Growth
  • Mystics and Zen Masters
  • Menalar Tuhan
  • The Divine Milieu
  • Open Mind, Open Heart: The Contemplative Dimension of the Gospel
  • SQ: Connecting With Our Spiritual Intelligence
  • Atas Nama Malam
  • Encounters With Silence
  • 50 Spiritual Classics: Timeless Wisdom From 50 Great Books of Inner Discovery, Enlightenment and Purpose
  • The Spiritual Exercises
54195
Anthony de Mello was a Jesuit priest and psychotherapist who became widely known for his books on spirituality. An internationally acclaimed spiritual guide, writer and public speaker, de Mello hosted many spiritual conferences.

The few talks which he allowed to be filmed, such as "A Rediscovery of Life" and "A Way to God for Today," have inspired many viewers and audiences throughout the United St
...more
More about Anthony de Mello...

Share This Book