Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Epileptik 1 [L'Ascension du Haut Mal, Omnibus 1-3]” as Want to Read:
Epileptik 1 [L'Ascension du Haut Mal, Omnibus 1-3]
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Epileptik 1 [L'Ascension du Haut Mal, Omnibus 1-3] (L'Ascension du Haut Mal #1-3 omnibus)

by
3.67  ·  Rating Details  ·  303 Ratings  ·  45 Reviews
Epileptik adalah mahakarya David B., seniman komik terkemuka di Eropa. Autobiografi yang emosional ini menceritakan kehidupan bersama abangnya, penderita epilepsi. Epileptik edisi bahasa Indonesia dibagi menjadi dua buku.
Epileptik 1 berkisah tentang hidup keluarga Beauchard yang mendadak berubah ketika anak sulung mereka, Jean-Christophe, terserang epilepsi. Dalam rangka
...more
Paperback, 163 pages
Published 2008 by Gramedia Pustaka Utama
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

Be the first to ask a question about Epileptik 1 [L'Ascension du Haut Mal, Omnibus 1-3]

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30 of 469)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
owl
Oct 15, 2010 owl rated it really liked it
Shelves: owl
*review pake gaya "ngomong sendiri"*

"ayo di, kita main bola lagi."
"epilepsi bukan penyakit menular dan bukan penyakit memalukan"

inget gak sama iklan layanan masyarakat itu? aku sih sampe sekarang masih keinget. soalnya nempel banget di kepala. karena dulu iklan tersebut jadi bahan guyonan di lingkungan sepermainan aku. semisal, cuma karna pengen ngejek temen, jadi pake kata-kata "ayo di, kita main lagi" yang sama artinya bergurau bahwa temenku itu epilepsi. tapi seriusan, saat itu aku enggak tah
...more
an
Aug 08, 2011 an rated it liked it
Shelves: memoar, punya
keinginan bebas kita sangat terbatas sehingga hanya mempengaruhi 1% tindakan kita. tapi anakmu, penyakit na mengurangi keinginan bebas na kurang dari rata-rata. kita tidak bebas, tapi dia lebih lagi

imajinasi masa kanak-kanak david yang tinggal dengan seorang kakak yang mengidap epilepsi ternyata telah membawa na pada sebuah karya. dunia suram yang sela ini dia sembunyikan melalui baju baja na yang berupa senyuman ternyata terkuak melalui novel grafis memoar keluarga yang hidup dengan pengidap ep
...more
Palsay
Jun 14, 2011 Palsay rated it it was ok
Shelves: comics, memoar
ternyata menjadi seorang yang memiliki penyakit epilepsi atau seseorang yang memiliki keluarga dengan penyakit ini sangat-sangat tersiksa...saya ga pernah nyangka sampai begitu kelamnya hidup David B dan keluarganya, terutama abangnya yang memiliki penyakit ini.

saya ingat dulu ada seorang teman yang serng sekali pingsan di sekolah. namun gejalanya sama sekali tidak mirip dengan epilepsi. saat itu aja saya merasa betapa sulitnya hidup menjadi dirinya, apalagi seperti abangnya David yang setiap t
...more
Kirsten
This is volume one of the awesome memoir of a young man growing up in France in the 1960s and 70s. David's older brother, Jean-Christophe, suffers from intractable epilepsy, sometimes suffering multiple seizures per day. When all medical science can offer is doping Jean-Christophe into catatonia or risky surgery that could lead to blindness or worse, David's parents start to seek answers in alternative medicine and spiritualism.

The artwork and storytelling is truly impressive. David's complex b
...more
Zephyr
Mar 06, 2012 Zephyr rated it liked it
The original book was in French and to my amazement it was translated to Indonesia by Gramedia. Kudos for Gramedia for translating this book. It is not a typical commercial book that can get easily sold so there's must be some one in Gramedia who really did enjow the high concept of comic book!

The book, in my humble opinion, is an honest painfull expression of how epilepsy on one man ( the writer's older brother) impact the writer and his family and how they all try to cope with situation, tryin
...more
Huong
This review has been hidden because it contains spoilers. To view it, click here.
Nadia Fadhillah
Jul 21, 2012 Nadia Fadhillah rated it liked it
Shelves: owned
Tadinya aku tidak mengerti apa arti epileptik. Ternyata penyakit Epilepsi. Novel-grafis ini bercerita tentang keluarga penulisnya yang memiliki anak tertua, kakak lelaki David, yang memiliki penyakit epilepsi.

Penyakit epilepsi ini diceritakan dianggap penyakit menjijikkan sehingga dicemooh masyarakat sekitar. Selain itu, penyakit ini pun dimanfaatkan oleh banyak dokter dan ilmuwan untuk diteliti dan nantinya mereka bisa terkenal. Aku suka sekali gambar covernya. Gambar ayah, ibu, dan kakak David
...more
Sarah
Aug 17, 2009 Sarah rated it liked it  ·  review of another edition
Shelves: comics, memoir, brains
This was a tough read. I think it might have done well with some additional editing. The vast expanses of description of the various therapies and movements that the author's family tried in their search for a cure for their son with epilepsy were needlessly long, and there were several vignettes that seemed a bit out of place or unnecessary.
That said, the graphic style was intricate and disturbing; at times the author's style seemed very original, and at times it seemed to be borrowing from ot
...more
htanzil
May 18, 2009 htanzil rated it really liked it
(Review Epileptik 1&2)

Ada banyak cara berbagi pengalaman hidup dengan orang lain, terlebih bagi mereka yang merupakan orang-orang terkenal (politikus, artis, wartawan senior, tokoh masyarakat, dll). Umumnya kisah-kisah hidup mereka tersaji dalam bentuk tulisan yang disebut dengan memoir, biografi, autobiografi, dll, dari yang sekedar untuk menonjolkan figur dirinya guna tujuan tertentu, hingga kisah kehidupan sejujurnya baik yang baik maupun yang buruk sebagai pembelajaran kehidupan bagi mer
...more
Jessica
May 01, 2011 Jessica rated it it was amazing  ·  review of another edition
Shelves: graphic-novels
Epileptic 1 translates the first three installments of L'Ascension du Haut-Mal, a six-volume series about the author's childhood experiences, as his brother develops epilepsy and the disease consumes the lives of everyone in his family. Although it deals with heartbreak, suffering, and confusion, it keeps a wonderfully touching and even funny perspective throughout.

I especially liked the way that his artistry complemented his story - what appear to be pictures of ordinary scenes actually conceal
...more
Fira Nursya'bani
A great imajination of a child. A great sacrifice of a mother.
Ine
Apr 07, 2014 Ine rated it really liked it  ·  review of another edition
boeiend relaas over het leven met een epilepsie-patient
Adien Gunarta
Oct 05, 2014 Adien Gunarta rated it really liked it
gambarnya bagus. Penuh pengetahuan dan perasaan.
Julia Purrington
Jan 29, 2016 Julia Purrington rated it really liked it  ·  review of another edition
Very disturbing but good.
Kate
Nov 29, 2007 Kate rated it liked it  ·  review of another edition
The first three parts of a six-part graphic memoir about a French youth whose family life is driven by his older brother's seizure disorder. The family joins various terrible macrobiotic communes while the kids live in their fantasies. Scary, dark, and I can't get it out of my head that the author may have inadvertently caused the epilepsy by pushing his brother down the stairs all those time. I love the monsters representing disease, and the stories about the author's lineage.
Summer
How could I possibly give this version of Epileptic one star while giving another version five stars? Because Fantagraphics royally screwed up in the printing and distribution. I got a deal on Vol. 1 and bought it, planning to get Vol. 2 soon afterwards, but found out that they cancelled the printing of Vol. 2 in favor of making just one big book. So now I'm stuck with a superfluous half-book that's too good to throw away, but who would buy it? Great job, Fantagraphics.
Maria
Reading challange: read a Graphic novel. CHECK

The title caught my attention down in the comic book store because in truth I am an epileptic myself. After having stumbled upon this book I checked with good reads. I found that this book has gotten much praise. Having now read the book I'm not sure what to say about that. This book is weird in its own way. But I liked that i could relate to some of the feelings and descriptions. I'm torn.
Dinna Fitriyana
have you ever picture your dead grandpa as ugly as a bird? or your yin yang master as a lion? well, david b. has. he "animalized" people. instead of making it funny or annoying, david successfully expressed his strong feeling over it. this is mesmerized me.
another thing is i could proudly say that epileptic is the most honest novel i've ever read. touching? no. it just feels so true... and naive, but true :)


Bimo
Jan 14, 2016 Bimo rated it it was amazing
Kelam, gelap, menghibur.
nila

Jadi ingat saudara sepupu yang juga menderita epilepsi. Pengalaman keluarganya juga mirip seperti keluarga David, dari dokter ke dokter, dari pengobatan alternatif satu ke yang lainnya, puncaknya di operasi di Semarang, tapi tidak ada hasil.

Jika seorang anggota keluarga menderita penyakit kronis, semua anggota yang lain pasti merasakan dampak langsung.
Elizabeth
Oct 22, 2010 Elizabeth rated it really liked it  ·  review of another edition
Shelves: graphic-novels
From my blog:

Epileptic has been on my to-read list for a while, and I finally got around to it last night/today. It was quietly violent and a little gut-wrenching and mostly a good, intelligent, memorable read. I would've liked to have read it in the original language (French) - and am also looking forward to David B's other work, if I can find it.
milka
Sep 09, 2011 milka rated it it was amazing
Novel grafis yang satu ini beda banget grafisnya dibandingkan novel-novel grafis lain terbitan GPU. Baru selesai dengan seri 1, dan mulai berharap seri 2 nya bakal sama serunya. Gambar-gambarnya gelap tapi meriah, ceritanya pekat tapi dikisahkan dengan keceriaan. Semacam satir yang membuat kecanduan, tidak tahan tidak membaca sekaligus sampai habis :)
Allie
Apr 20, 2011 Allie rated it it was ok  ·  review of another edition
This seemed so much like a book I would love, but it turned out to be pretty boring. I felt no emotional connection to the text. The illustrations are also very childish, and (for me) detracted from the story. The redeeming qualities of this are its uniqueness and the fact that diseases are drawn as physical creatures.
Mel
Jan 13, 2009 Mel rated it liked it
dark. tapi coretan gambarnya menurut saya bagus (ini novel grafis).
bagaimana dengan memoar-nya? dengan dibubuhi sedikit fiksi atau tanpa, bagi saya kisah hidup tetap dapat dinikmati. karena telah memberi saya kesempatan untuk membaca 'skenario' hidup orang lain.

3.5 bintang.
Rahman seblat
Sep 17, 2008 Rahman seblat rated it it was amazing
novel grafis yang memikat. saat pertama memegang buku ini. jangan hiraukan bacaannya dulu. nikmati goresan dan gambar david b yang dahsyat dan imajinatif. baru, pelan-pelan, kunyahlah isi buku. akan ada petualangan fantastis tentang seorang penderita epilepsi disana.
Asna
Dec 11, 2011 Asna rated it liked it
Epileptik dipenuhi gambar-gambar yang tidak menyenangkan untuk dilihat, suram dan tidak jelas. Tapi ceritanya sangat jujur dan entah bagaimana, saya tidak bisa melepaskan mata saya dari tiap halaman karena penasaran bagaimana kisah ini akan berakhir.
Cintantya Sotya Ratri
May 04, 2009 Cintantya Sotya Ratri rated it it was amazing
Shelves: favorites, fiction
sejujurnya aku suka sekali membaca cerita yang ada ilustrasinya, apalagi ini graphic novel. Ceritanya menarik dan disampaikan dengan aura 'dark'. Menurutku gambar dari novel ini berkharakter sehingga bisa dijadikan koleksi yang layak disimpan.
Aklam Panyun
Apr 26, 2011 Aklam Panyun rated it it was amazing
Ini novel grafis keren banget! Ingatan saya langsung terbang ke film Persepolis yang hitam putih itu. Narasinya nggak biasa dan illustrasinya imajinatif. Lebih dari semua itu: buku ini mengajak jujur dengan perasaan kita sendiri.
Haya Najma
Jul 06, 2011 Haya Najma rated it liked it
Ceritanya sebenernya keren, cuma sangat artistik dan kadang abstrak... jadi harus dicerna betul artinya..

Di dalamnya adalah cerita tentang keluarga, di mana anak sulung mereka menderita epilepsi,
Fahd
May 19, 2008 Fahd rated it liked it
Shelves: novel
novel grafis ini keren. ketika pertama kali melihatnya di tokobuku. membolak-baliknya sebentar. membaca beberapa endorstmen di belakangnya. saya langsung penasaran. dan benar saja, buku ini keren.
« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 15 16 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Working IX to V: Orgy Planners, Funeral Clowns, and Other Prized Professions of the Ancient World
  • The Cartoon History of the Universe III: From the Rise of Arabia to the Renaissance
  • Charley's War, Volume 1: 2 June – 1 August 1916 (Charley’s War, #1)
  • Forget Sorrow: An Ancestral Tale
  • Revenge of the Mooncake Vixen
  • Caesars' Wives: The Women Who Shaped the History of Rome
  • Empires of Food: Feast, Famine, and the Rise and Fall of Civilization
  • Postcards from Tomorrow Square: Reports from China
  • Kiki de Montparnasse
  • American Knees
  • Hapa Girl: A Memoir
  • Get a Life
  • Charlie Brown and Snoopy (Peanuts Coronet, #25)
  • Mom's Cancer
  • Candy
  • Tropical Fish: Tales from Entebbe
  • When the Rainbow Goddess Wept
  • The Kurosagi Corpse Delivery Service, Volume 10
6884287
Pierre-François Beauchard, who uses the pen name David B., was one of the initiators of the French alternative editorial house L'Association, and is now well-known among the French comics audience. After his Applied Arts studies, David B. had his first publications in magazines such as Chic, Circus, Okapi and A Suivre. Among his early creations are 'Le Timbre Maudit', a story published in Okapi, a ...more
More about David B....

Other Books in the Series

L'Ascension du Haut Mal (6 books)
  • L'Ascension du haut mal, tome 1
  • L'Ascension du haut mal, tome 2
  • L'Ascension du haut mal, tome 3
  • L'Ascension du haut mal, tome 4
  • L'Ascension du haut mal, tome 5
  • L'Ascension du haut mal, tome 6

Share This Book