Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “The Worry Tree” as Want to Read:
Blank 133x176
The Worry Tree
 
by
Marianne Musgrove
Rate this book
Clear rating
Open Preview

The Worry Tree

by
3.73  ·  Rating Details ·  246 Ratings  ·  59 Reviews
Superb kids book.
Published 2007
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about The Worry Tree, please sign up.

Be the first to ask a question about The Worry Tree

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
miaaa
Mar 18, 2009 miaaa rated it liked it  ·  review of another edition
Recommends it for: naga item, kudanil biru, barbie
Recommended to miaaa by: Roos
Shelves: fairy-haven
The Lives of the Sisters

I was almost ten years old when I rejoined my family. My younger sister was an independent one, well she took over the first born's role for years, whilst I dependant to almost everyone around me.

I was struggling to adapt my own family's routine. I love chocolate milk, my sister said plain. I had had to be at home at 1.30 pm, she had the freedom to do anything she wanted to after school.

When I was an innocent child -ehem-,
I worried a lot when my school's uniform was not
...more
Roos
Mar 04, 2009 Roos rated it really liked it  ·  review of another edition
Recommends it for: Syl
Recommended to Roos by: Curious
Shelves: teenlit, 2009
Pertama kali lihat buku ini memang sudah suka ma covernya, terus judulnya pohon...duh Cintaaaaaaaaaa banget ma pohon. Dan yang mengejutkan ternyata ini hasil terjemahannya Ninus Sang Ibu Ketua Narsis di Goodreads....wakakakakakkkk...Good work,Nus. I really enjoy read this book.

Oke selebihnya adalah Spoilers yah teman-teman.
Kenapa dinamakan The Worry Tree atau Pohon Cemas? karena dibuku ini ada gambar sebuah pohon yang besar dengan 6 cabang dan 6 binatang yang akan membantu mengatasi semua kece
...more
ijul (yuliyono)
Mar 06, 2010 ijul (yuliyono) rated it really liked it  ·  review of another edition
This review has been hidden because it contains spoilers. To view it, click here.
Mia Prasetya
Saya jatuh cinta dengan covernya!! Dan yang pasti kelak suatu saat nanti anak saya pasti akan saya bacakan buku ini :)

Seandainya saja sewaktu kecil saya memiliki gambaran pohon cemas di tembok kamar, mungkin mia yang sekarang bakal menjadi mia yang berbeda.
Sewaktu kecil saya mencemaskan banyak hal dan tidak ada teman yang bisa diajak berbagi.

Tidak pernah disangka kehidupan saya berubah total saat mama meninggal. Tanggung jawab terbesar dari yang hanya berusaha mendapat ranking 3 besar di sekola
...more
Harun Harahap
Jika saya berkata kepada orang sekitar bahwa saya pemalu, selalu saja ditertawakan. "Mana mungkin lo pemalu?", begitu kata mereka.

Itu semua berdasarkan karena mereka tahu saya kerap membawakan suatu acara di depan umum dengan gaya ceria, lucu dan jahil. Saya memang sudah terbiasa membawakan acara sejak masih berseragam putih merah. Tapi apakah sekarang saya sudah tidak merasa malu, gugup atau cemas untuk membawakan sebuah acara?

Saya masih malu, gugup dan cemas. Sangat mudah bagi orang lain untuk
...more
Meliana
May 08, 2009 Meliana rated it really liked it  ·  review of another edition
i wish i read this book when i was 10 years old! when i was busy with lots of things to worry about! (read: first day at new semester had always made my stomach rumble, assessment and assessment, my cousin's camera which lens i broke, my devilish spoiled brother, what to wear for tomorrow, friend who suddlenly didn't speak to me, report card!) :)

after finish reading the book, i found out that my worriness lightened, though i did not hang them on the branch of the worry tree. well, i know i am to
...more
Uci
Jan 07, 2010 Uci rated it liked it  ·  review of another edition
A great book for kids! I wish I had this book when I was a kid...

Looking up my elementary-school-period diary (the one that I destroyed because of its 'humiliating' content), I was amazed at how worried I was for many things. Even my mom had asked me once (after she read the diary behind my back), "Dear child, what troubles you so much? You don't have to worry about everything, you know..."
Miss Kodok
Mar 06, 2009 Miss Kodok rated it liked it  ·  review of another edition
Shelves: buku-minjem
Thanks to Roos for borrowing me this book...

"Worry Tree", Pohon Cemas, lucu banget judulnya dan tentu aja bikin penasaran pengen tau ceritanya.

Juliet, gadis kecil dengan segala permasalahan yang timbul di usianya, tanpa sengaja menemukan lukisan dinding 'Pohon Cemas' di kamar barunya, kamar yang dulu digunakan oleh neneknya ketika seumur dengan Juliet (kamar yang juga sebelumnya digunakan sebagai ruang kerja ayahnya).

Di lukisan pohon tersebut, Juliet dapat menggantungkan semua kecemasannya untuk
...more
DuniaFriskaIndah
Buku ini menjadi buku yang sangat lama aku selesaikan padahal buku ini adalah buku yang banyak diisi dengan gambar lucu-lucu khas anak-anak dan hanya berisikan 110 halaman dengan tulisan yang gede-gede. Tapi entah mengapa aku sangat sulit untuk menyelesaikan buku ini.

Sedikit cerita, buku ini mungkin ditujukan untuk ibu-ibu yang akan membacakan dongeng dan cerita ke anak-anaknya atau untuk anak-anak yang berumur 10 tahun ke atas yang sudah memahami arti novel yang punya judul sangat berwarna ini.
...more
an
Mar 13, 2011 an rated it liked it  ·  review of another edition
Shelves: dunia-rhe-dulu
susah na jadi anak kecil. itulah pikiran yang kerap muncul saat kita seusia mereka. segala hal bisa jadi merupakan masalah. hubungan dengan teman, saudara dan keluarga. konflik kepentingan dan ego yang masih tinggi. bahkan tanpa sadar pun, kadang kita membawa sisi kanak-kanak itu hingga sekarang.

kemampuan untuk berpikir banyak hal bersamaan secara tidak langsung menciptakan keresahan akan banyak hal juga. banyak yang bisa diresahkan dan kanak-kanak memilih untuk meresahkan semua na. ingin bicara
...more
Sylvia
Mar 16, 2009 Sylvia rated it liked it  ·  review of another edition
Recommended to Sylvia by: Roos
Shelves: children-books
Lagi-lagi buku tentang betapa sibuk dan repotnya menjadi anak-anak. Di buku The Retired Kid, diceritakan gimana seorang anak bosan menjadi anak-anak dan memilih untuk pensiun dini.

Di buku ini, karakter utamanya merasa cemas. Banyak hal yang dia cemaskan, mulai dari adiknya yang selalu usil, teman-temannya yang menyuruhnya memilih siapa yang terbaik, belum lagi persoalan ayah dan ibunya yang makin lama makin membuatnya lebih dari cemas, belum lagi neneknya yang susah dibilangin (namanya jg uyut-u
...more
2balik
Keyifli bir 2. okumaydı, endişelerle baş etmek için kullanılan yöntemleri sevdim :)
Stargazer
Mar 22, 2013 Stargazer rated it did not like it  ·  review of another edition
Shelves: kids-under-12s
Great idea, but just found it boring.
Cruth
Author: Marianne Musgrove
Illustrator: Cheryl Orsini
First published: 2007

Juliet is 10 and worries about everything. She verges on Obsessive Compulsive (sorting her collections makes her feel better, as does routine), breaks out in a rash when stressed, finds it difficult to stand up to anyone, and can't express her anxieties. When Nana shows her The Worry Tree, Juliet finds a way to state her worries, to give them perspective and examine them for solutions. She shares her worries with the animals
...more
Serendipity Reviews
Being a former teacher, I always get excited when I find a book that can be used in the classroom and actually be the basis of a topic to work throughout a term. Well The Worry Tree is one of those books. This is a book that could be used as a PSHE ( Personal, Social, Health and Economic) resource with ease allowing children to produce their own worry trees.

The book introduces us to Juliet, a worrier. She worries about a lot of different things - she worries about her annoying little sister who
...more
Susan
Jul 31, 2014 Susan rated it did not like it  ·  review of another edition
Shelves: mental-health
Juliet worries about everything in her life, from her parents’ arguments and the conflict between her two best friends to the school bully. When she moves into a new bedroom (her grandmother’s childhood room), Juliet discovers a painted tree underneath the wallpaper. Her grandmother explains that each of the animals in this “worry tree” can take care of different types of worries for Juliet while she is sleeping. With the animals’ help, Juliet eventually overcomes her seemingly insurmountable wo ...more
Kirsty (overflowing library)
I don't read a great deal of books aimed at younger readers and spend a lot more time on those aimed at A YA audience but in this case it was worth making the exception. I loved the worry tree and thought it was a beautifully written and poignant novel which has a lovely message to get across to youngsters.

The Worry Tree revolves arounf Juilet. Juilet is a worrier. She worries about her sister bothering her all the time, about her grandmother falling and hurting herself, about the school bully,
...more
Speakercoret
Dec 26, 2011 Speakercoret rated it really liked it  ·  review of another edition
membaca buku anak-anak selalu mengesankan..
karena keluguannya, karena kelucuannya, karena kesedihannya... tetapi terutama karena kesederhanaannya..

Juliet ini cemasan bener, setiap ada masalah yg timbul Juliet merasa dia yg harus mencari penyelasaian.. itu sebabnya Juliet selalu cemas..
Juliet cemas memikirkan kelakuan2 Oaf, cemas dengan yg dilakukan Lindsay dan Gemma, cemas krena selalu diganggu Hugh, cemas karena Nana ga mau pake alarm jatuhnya, cemas karena orangtuanya jadi sering bertengkar se
...more
Anne Hamilton
Dec 21, 2012 Anne Hamilton rated it really liked it  ·  review of another edition
4.5 stars!

'Worrywart' hardly covers Juliet's most almost pathological obsessiveness with ordering her world. She shows signs of what I'd call 'parental inversion', taking on the role of an adult when her mother and father act in childish ways. She's a little Miss Fix-it who rushes to invent ways to make things right.

Her sister Ophelia aka 'Oaf' is one of the most irritating little brats I've encountered in many a long year of reading. She's also one of the funniest. The sort of kid you don't kno
...more
Tasha
Sep 23, 2008 Tasha rated it really liked it  ·  review of another edition
Shelves: childrens-books
Juliet is a born worrier. She worries about lots of things: her grandmother falling, her little sister driving her batty, hygiene, her parents arguing and especially her two best friends fighting over her. After things with her little sister finally come to a head, she gets to move into her father's old junk room. There she discovers a mural on the wall, hidden behind the wallpaper. It shows a tree filled with animals, designed to take your worries and watch over them for you. Exactly what Julie ...more
Pamela
Oaf is timing Juliet in the bathroom again. She hates it when her little sister does that, just as much as when she sings the irritating song or takes things out of her collections without asking. Mom convinces dad that Juliet needs her own bedroom, but this required dad to move all his stuff out. Mom hopes that it remains in the hallway just temporarily. When Juliet discovers a painted tree populated by different animals under the peeling wallpaper in her new room, her Nana explains about the W ...more
Tukang Kueh Keren
Jan 08, 2009 Tukang Kueh Keren rated it really liked it  ·  review of another edition
Shelves: young-reader
Juliet cemas...tapi jangan khawatir...ada pohon cemas yang akan membantunya, ada Wolfgang si wombat, Petronella si babi, Gwyneth si kambing, Dimitri si anjing, Piers si merak, Delia si bebek, dan lubang pada batang pohon. Dan Juliet selalu tidur nyenyak setiap malam dengan bantuan hewan-hewan di pohon cemas ini.

Baiklah...

Covernya...uh...aku sukaaa banget, anak-anak sekaliii.
Trus, biarpun tipis dan masuk kategori buku anak-anak tapi dalem banget...apalagi buat aku sebagai emak-emak, mengingatkan
...more
Jenny
Juliet is a worrier and takes on everyone elses problems and wants to please everyone. Her little sister Oaf bugs her with her silly song she keeps singing, her parents bug each other and Juliet takes it as her fault, and her grandmother is unhappy about getting old and bored with her craft classes.After a day of bickering with her younger sister Juliets mother decides Juliet needs her own room which means her dad must give up his very cluttered and messy office for Juliet to have her own room.A ...more
Truly
Apr 10, 2010 Truly rated it really liked it  ·  review of another edition
Ternyata anak-anak pun butuh mengeluarkan ungek-uneknya.
Makanya banyak abg yang punya diary...
Waktu aku lebih muda sedikit (he he he) aku punya boneka untuk curhat.
Bentuknya sepertinya biasa, berbentuk orang dengan rambut jagung, mata& bibir dikasih warna dari pabrik biar cantik.Kalo lg be te tuh boneka suka aku jaka curhat, kadang dimanidiin terus digantiin baju. Persis punya anak bayi. Lumayan buat ngurangi stress saat itu.

Sampai saat ini boneka itu masih tersimpan rapi, sementara boneka y
...more
Indah W
Apr 02, 2012 Indah W rated it liked it  ·  review of another edition
Shelves: children-books
Hmm.. berhubung bukunya tipiss.. jadi ngga butuh waktu lama untuk menyelesaikannya, hahaha.. hanya 110 halaman boo :p

Overall.. gua ngerasa biasa2 aja sih ma ceritanya.. mungkin karena udah mikir duluan ceritanya bakal seperti apa and ternyata ngga sesuai ma yang gua bayangkan jadinya yaa.. begitulah, hahaha :))

Awalnya gua pikir abis tuh anak (yaikss.. baru kelar baca, gua udah lupa namanya! *toeng*) "menggantungkan" kekuatirannya di pohon, hal2 yang mencemaskan dia bakal berubah keesokan harinya
...more
Sharon Lawler
Juliet worries about everything. She is constantly tormented by her younger sister, Ophelia. Her dad could be described as a “mad scientist” and is oblivious to everything except his inventions. Her Grandmother is a retired professor who hasn’t embraced the thrill of craft class at the senior center. Mom is a psychologist who’s solution to family friction is to play the “tell me how you really feel” game. And then there are the friends. There is hope for Juliet, however, when an old mural is dis ...more
Terry
This is a lovely story, with just enough humor to keep it light but not silly. Although boys struggle with similar issues, the presentation makes this a book for preteen girls. Although this may be too subtle for some readers to see, the author does a wonderful job showing cross-generation struggles with change: Nana (grandmother) is fighting against growing old; Juliet is struggling to be more independent, too. I particularly liked that there are pages in the back where the reader can place the ...more
Cynthia
Tentang pohon cemas yang dilukis di dinding kamar Juliet yang baru. Di dahan pohon cemas terdapat 6 hewan, 1 di setiap dahan. Wombat, kambing, bebek, anjing, babi dan cendrawasih. Masing-masing hewan bertugas untuk mengurusi setiap jenis kecemasan tertentu, dan jika kamu punya kecemasan yang tidak bisa didefinisikan, masukkan ke lubang hitam di tengah pohon. Setelah itu kamu pasti merasa lebih ringan, percayalah!
Jadi malam ini sebelum tidur, coba dilihat di balik kertas pelapis dinding kamarmu,
...more
Sunnyvale Librarian
Juliet's nickname is Worrywart. She worries about her parents arguing over Dad's clutter, she worries about her friends, she worries about which of her things her little sister Oaf will take next, she worries about Nana and whether she's fallen. But when she gets a new bedroom all to herself, under all of the old peeling wallpaper she finds the Worry Tree. How can an old picture on the wall help Juliet learn to stop being such a worrywart?
Jessica
Jan 29, 2015 Jessica rated it it was amazing  ·  review of another edition
Marianne Musgrove has produced another excellent story about the challenges of modern life. Juliette Jennifer Jones is a 10 year old with the weight of the world on her shoulders. There are plenty of quotable quotes and LOL moments that will have you cringing with your own childhood memories (PLEASE, tell me I'm not the only one to get a home haircut for school photos!). Juliette's friends and family round out this wonderful cast of characters.
« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Younguncle Comes to Town
  • The Bugalugs Bum Thief
  • Layla, Queen of Hearts
  • Curious Critters
  • Princess Lea: The Life Story of Lea Salonga
  • Williwaw!
  • Winnie-the-Pooh and Some Bees
  • The Wombles
  • I Wanna Be Your Shoebox
  • Harry and the Wrinklies
  • Little Manfred
  • Summer Begins (The Callahan Cousins, #1)
  • The Not-Just-Anybody Family (Blossom Family, #1)
  • The Boy Who Ate Stars
  • Night of the Spadefoot Toads
  • The Worst Witch to the Rescue (Worst Witch, #6)
  • Ubiquitous: Celebrating Nature's Survivors
  • We Can't All Be Rattlesnakes

Share This Book



No trivia or quizzes yet. Add some now »