Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Titian Pelangi” as Want to Read:
Titian Pelangi
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Titian Pelangi

by
3.69  ·  Rating Details ·  392 Ratings  ·  14 Reviews
Siapa bilang cerita Cinta itu picisan?
Siapa bilang kisah kasih itu hanya bingkisan? Siapa bilang tembang asmara itu cuma melenakan? Coba tengok cerita cinta yang terajut dalam Titian Pelangi ini.

Memang masih ada duka, tetapi duka yang bagaimana? Masih ada suka, tetapi suka yang bagaimana? Masih ada derai tawa, tetapi derai yang bagaimana? Semua terangkum dalam Titian Pelan
...more
Paperback, 127 pages
Published 2003 by DAR Mizan (first published 2000)
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Titian Pelangi, please sign up.

Be the first to ask a question about Titian Pelangi

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Desi Anita
Jan 01, 2008 Desi Anita rated it it was amazing
Shelves: kumcer, indonesian
Kumpulan cerita yang mengharu biru.. halaaah bahasanya. Tapi udah lama banget baca buku ini.. jadi udah lupa sama kisah2nya :(
Imanda
Dec 16, 2008 Imanda rated it liked it
wah buku ini...kemana ya bukuku ini..jadi agak lupa..
seingetku ini kumpulan cerpen, seingetku ada satu cerpen yang bikin aku bertanya-tanya adakah orang yang sesabar dan seikhlas itu? Semoga aku bisa seperti dia walao hanya sepersepuluhnya mungkin..
chaula
Jul 18, 2008 chaula rated it it was ok
Keknya dihadiahi buku ini, waktu kelas 3SMP. Masih tersimpan rapih di perpus sebelah kamar
gina  al ilmi
Sep 16, 2008 gina al ilmi rated it it was amazing
bagus, terutama titian pelangi dan si buruk rupa dan cerita tentang perempuan ethiopianya
Puji
May 11, 2008 Puji rated it really liked it
mengharukan....
Vie_tha
Apr 26, 2008 Vie_tha rated it it was ok
Biasa aja...
nothing special
Rahmadiyanti
Termasuk kumpulan cerpen Mbak Helvy dan Mbak Asma yang diterbitkan.
Vera Maharani
Buku ini adalah kumpulan cerpen hasil kolaborasi dua penulis bersaudara yang sudah nggak diragukan lagi : Helvy Tiana Rosa dan Asma Nadia. Permasalahan yang diangkat luas banget, mulai dari keluhan anak terhadap ibunya yang overprotektif sampai jihad dan feminisme. Sesuai janji, emosi yang disajikan dalam cerita-cerita ini juga luas banget. Baik Helvy Tiana Rosa maupun Asma Nadia nggak kaku mengangkat tema-tema yang ringan maupun berat. Namun, kalau disandingkan seperti ini, jadi kelihatan ciri ...more
Merta
Jan 24, 2014 Merta added it
NO THINK, BECAUSE I NEVER READ THIS NOVEL
Defri
Apr 16, 2012 Defri rated it it was amazing
greaat
Haya Najma
Jun 13, 2010 Haya Najma rated it liked it
baca pas SMP... jadi lupa ceritanya, hehe
Nahrida Fahmi
menyentuh sampe ketulang hehe
Priska Suwandi
Feb 19, 2009 Priska Suwandi rated it really liked it
udah lama banget bacanya dan sedikit lupa ceritanya, tapi (seingat saya) bukunya bagus banget.
Dwi Yulianti
Dwi Yulianti rated it it was amazing
Aug 18, 2010
Humaira
Humaira rated it it was amazing
Jan 14, 2012
Eeni
Eeni rated it it was amazing
Jun 28, 2008
Hana Tandjung
Hana Tandjung rated it liked it
Feb 20, 2008
Mbak Erma
Mbak Erma rated it it was ok
Jun 02, 2008
Elle
Elle rated it liked it
Mar 29, 2008
Sweetdhee
Sweetdhee rated it liked it
Jul 11, 2010
Wina
Wina rated it it was ok
Dec 13, 2014
Hilda Rachmi
Hilda Rachmi rated it it was amazing
Jul 04, 2013
Raisa
Raisa rated it it was ok
Mar 04, 2008
Asri Sudarmiyanti
Asri Sudarmiyanti rated it liked it
Oct 21, 2012
Abdurahman
Abdurahman rated it it was amazing
Jan 23, 2008
Nurlita Ayu
Nurlita Ayu rated it it was amazing
May 15, 2011
Leonardi
Leonardi rated it it was amazing
Mar 14, 2008
Anggraini
Anggraini rated it liked it
Oct 20, 2008
Rahayu
Rahayu rated it it was amazing
Jan 24, 2008
« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Dialog Dua Layar
  • Nadya: Kisah dari Negeri yang Menggigil
  • Kembang Mayang (28 Cerita Pendek Perempuan Cerpenis Indonesia)
  • Dokumen Jibril
  • Pingkan: Sehangat Mentari Musim Semi
483298
Helvy Tiana Rosa is widely recognized for her works in Indonesian literary and for her relentless efforts to encourage people, especially the young, poor and women, to write and publish their own works.

She was born in Medan, 2 April 1970 and had a bachelor and master degree of literature from Letters Faculty of University of Indonesia. She wrote more than 50 books, like Juragan Haji (The Jura
...more
More about Helvy Tiana Rosa...

Share This Book



No trivia or quizzes yet. Add some now »