Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Lotta på Bråkmakargatan” as Want to Read:
Lotta på Bråkmakargatan
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Lotta på Bråkmakargatan (The Children on Troublemaker Street #2)

3.87 of 5 stars 3.87  ·  rating details  ·  1,282 ratings  ·  40 reviews
Lotta bor med sin mamma, pappa, storebror Jonas och storasyster Mia-Maria i ett gult hus på Bråkmakargatan. I huset bredvid bor tant Berg. En dag när Lotta just fyllt fem år vaknade hon på morgonen och var arg! Hon hade drömt något som hon inte tyckte om, och Lotta trodde att det man drömt var sant. Därför blev hon arg på Jonas och Mia-Maria, det var ju dem hon hade drömt ...more
Hardcover, 144 pages
Published October 2006 by Rabén & Sjogren (first published 1958)
more details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Lotta på Bråkmakargatan, please sign up.

Be the first to ask a question about Lotta på Bråkmakargatan

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30 of 1,721)
filter  |  sort: default (?)  |  rating details
Bonnie
Aug 18, 2009 Bonnie rated it 4 of 5 stars  ·  review of another edition
Recommended to Bonnie by: Manny Rayner, Abigail A. , Lisa Vegan
I enjoyed Lotta on Troublemaker Street – the follow-up story to The Children on Troublemaker Street – but suspect that I would have enjoyed it more if I had read it first. In this early edition of Lotta, the illustrations by Julie Brinckloe show a more disheveled Lotta, but the drawings are every bit as charming as Robin Preiss Glasser’s illustrations in The Children on Troublemaker Street. *

This five-chapter story is about five-year-old Lotta waking up angry at her older siblings for hitting he
...more
Uci
Beberapa kutipan favorit:

"Ah, jadi kalian baru saja dari rumah Bu Berg," kata Ibu. "Senangkah Bu Berg kalian kunjungi?"
"Oh, ya," jawab Jonas. "Dia senang dua kali-sekali waktu kami datang dan yang kedua kali waktu kami pulang."

Kata Ibu, tentu saja babi yang betul-betul bisa punya anak.
"Tentu saja tidak bisa," kata Jonas.
"Kau tahu babi bisa punya anak kan, Jonas?" kata Ibu.
"Tak mungkin babi punya anak," kata Jonas. "Babi hanya bisa punya babi kecil."

LOL
nat
Saya suka membaca novel anak-anak karya Astrid Lindgren.
Selalu saja anak yang usil, unik, nakal, tapi pintar.
Mulai dari Pippi, Madicken & Lisbeth, Ronya, hingga ke Lotta.

Ciri khas Astrid adalah menceritakan dari sudut pandang anak-anak, padahal dia menceritakannya bukan oada saat dia masih anak-anak.
Apakah dalam kenyataan keseharian dia juga begitu sayang dan dekat pada anak-anak ?
Jika belum mengenalnya pun, saya merasa Astrid pantas sekali menjadi pendongeng atau guru taman kanak-kanak.
Kada
...more
owl

Betul kata Kakek di halaman 73, Lotta tak pernah kehabisan jawaban. Si imut ini selalu punya jawaban untuk setiap pertanyaan atau pernyataan. Jawabannya itu konyol tapi cerdik. Polos dan bikin gemas.

Waktu baca cerita Lotta naik kereta hendak ke rumah kakek dan nenek-nya, saya teringat cerita lain yang nyata. Cerita yang masih lekat di kepala saya sampai sekarang. Cerita seorang teman SMA semasa SMA. Ia bercerita tentang adiknya yang bernama Adam yang kira-kira seumuran sama si Lotta ini.

Di buku
...more
Harun Harahap
"Demi Firaun, buku ini lucu sekali!!!" *Demi Firaun adalah kata-kata umpatan Lotta*

Mungkin dulu Astrid Lindgren ini dulunya anak yang nakal dan berulah ya. Karena tokoh-tokoh yang ia cipatakan selalu nakal, sebut saja Pippi, Emil dan Lotta tentu saja. Tapi gw suka di akhir cerita ada bagian dimana ibu Lotta meminta maaf kepada Lotta. Hmm..harus dimasyarakatkan nih kalau Orang Tua punya salah terhadap anaknya harus berani meminta maaf kepada anaknya.
Lisa Vegan
Jul 29, 2009 Lisa Vegan rated it 4 of 5 stars  ·  review of another edition
Recommended to Lisa by: Abigail A.
I loved Lindgren’s Pippi books when I was young but I never knew about this book or its sequel The Children of Troublemaker Street.

I wish I’d known about this book when I was five. This is a wonderful introductory chapter book. The color cover picture and several black and white illustrations in the book are quite sweet.

Lindgren definitely captures what it feels like to be an angry child. The family and the neighbor are warm and appealing.

The only thing that didn’t ring completely true for me
...more
Ariefmai Rakhman
Untung ada pameran buku kompas, kalau enggak, dimana lg coba nyari buku lama ini.

Berawal dari emil kecintaan ku atas buku2 Astrid Lindgren muncul. Dan sekarng giliran Lotta mendapatkan kecintaan itu.

Lotta & saudara2nya memang bandel n nakal khas anak2, tp orang tua mereka mampu mengelola kenakalan itu sesuai dgn porsinya, sehingga ank2 itu ttp lucu dan menyenangkan. Sesuatu yg harus ditiru orang tua2 lain.
Betsy
One Sentence Review: I'd like to shake the hand of whatever genius it was that thought to pair these older stories of Astrid Lindgren (of Pippi Longstocking fame) with the art of Robin Preiss Glasser (of Fancy Nancy fame) since it is clear that the combination renders this and the other books in the series completely and utterly timeless (and I don't throw that word about every day, y'know).
Indah Threez Lestari
"Kalau begitu, aku lebih suka telanjang," kata Lotta. hal.122

Bwahaha... teringat diri sendiri waktu balita, ngambek nggak mau pakai baju karena celana panjang favorit sedang dicuci... ;P
auntee  Zia
Astrid Lindgren memang penulis cerita anak yang jempolan. Buku ini saya temukan kembali di salah satu lapak pedagang buku bekas. Dengan kertas yang menguning dimakan usia, tapi isinya bagi saya tetap memesona. Mengembalikan ingatan tentang dunia yang pernah kita lewati di satu ketika. Masa Kecil. Ajaib dan selalu mengesankan.

Membaca kembali Lotta membuat saya tersenyum simpul bahkan tertawa lepas. Begitu banyak ulahnya -yang khas anak anak- membuat saya terkekeh. Ketika Lotta berdiri ditengah hu
...more
Kungkang Kangkung
Ini buku Lindgren ke 2 setelah Karlsson--atau 3 kalau Pippi versi elex yang sangat tipis dianggap, soalnya ada tulisan "diceritakan kembali" yang berarti bukan versi terjemahan asli.

Pertama saya tidak menyukai sudut pandang "aku" di sini bukan Lotta, melainkan kakak perempuannya, Maria. Cara berceritanya nampak sok tahu, tidak selugu saat saya membaca Karlsson yang diceritakan melalui sudut pandang "aku" Lillebror.

Ke dua, saya merasa kenakalan-kenakalan Lotta tidak seseru kenakalan Lillebror. Da
...more
Mark
If you hear the author’s name Astrid Lindgren, what springs to mind? Most probably, her most famous fictional character, Pippi Longstocking, the red haired girl with enormous strength, living on her own with just a monkey and horse for company and a pirate captain father.

But there is so much more to Astrid Lindgren, the famous Swedish writer. Astrid Lindgren has written so many more novels but most of them pale into insignificance thanks to the worldwide success of Pippi Longstocking.

Having grow
...more
D'Anne
My mom got this book for my five-year-old son because she remembered her mom reading it to her and her sisters when she was a kid. I really enjoyed reading it to Gavin and he dug it, too. We're going to read The Children on Troublemaker Street next.
indri
Oct 14, 2009 indri rated it 4 of 5 stars  ·  review of another edition
Recommends it for: young mother
Shelves: childhood
Si Lotta kecil yang sok tahu dan nakal, penuh kepolosan masa kanak-kanak, aku temukan lagi dalam buku ini. Piknik, naik kereta, rumah pohon, memetik buah di hutan, adalah impian masa kecil anak-anak di masa lalu. Kenakalan2 wajar anak 3 tahun dan jawaban-jawaban polos sederhana yang mengundang senyum.

Memasuki bagian dimana Lotta berumur 5 tahun dan mulai memberontak, mengingatkanku pada masa kecilku sendiri yang suka 'kabur' dari rumah, ke tetangga, ketika ngambek sama orang tua.

Membaca ini unt
...more
Izaface
First book I ever read for myself.
- Good job.
Marisa
I just read this book to my daughter.She enjoyed it, but I don't remember Lotta being so naughty when I read it as a child. She cuts up her sweater that her grandma made her because she doesn't like it and runs away from home.Hmmmm...
Maybe not the best ideas to be planting in a 5 year old head! I also thought it strange that Lotta's mother leaves her at home while she goes shopping for the day. The story says that Lotta isn't old enought for school yet so she must be pretty young!Weird!
Jade Coulter
This is the very first book that I ever read. Gw inget banget bacanya yang pas jaman TK. Ilustrasinya bagus, lucu gitu, gambar orangnya mirip boneka. Yang paling berkesan itu, pas bagian Lotta kabur ke rumah tetangganya, terus pindah ke situ. Gw inget banget gambar ilustrasi yang Lotta nurunin keranjang buat diisi makanan ama tetangganya itu.
Buku yang jaman TK itu sayangnya udah hilang. Untung Gramed nerbitin lagi, dan gw berhasil nemuin versi cetak ulangnya itu. Tx Gramed! :)
Keri
Mari really liked this one, but I thought Lotta was a real brat. Why do so many little girls books have snotty main characters? (Junie B Jones is another one) In this first book of several in a series by the same author as Pippi Longstocking, Lotta decides to move out when her mother insists she wear a sweater she finds itchy. Lotta goes to "live" in the neighbor's shed attic, but decides when it gets dark that she'd rather be at home with her mom and dad and brother and sister.
Ellen Isabella
Tingkah Lotta ada-ada saja. Anaknya lucu, menggemaskan, pintar, punya banyak ide dan selalu saja bisa menjawab pertanyaan yang diberikan padanya. Namun kepintarannya itu menyebabkan Lotta jadi usil sekali. Akibatnya ia jarang diajak bermain oleh kedua kakaknya, Maria dan Jonas Nyman karena ia selalu menyebabkan kekacauan. Namun keluarga Nyman benar-benar keluarga yang unik dan bahagia. Keceriaan anak-anak keluarga Nyman benar-benar memberikan warna dan kehidupan dalam keluarga ini.
Ellen
Lotta becomes angry with her mother when assigned to wear a scratchy sweater. She cuts the sweater up (horrors!) and runs away to find a new home. Her next door neighbor lets her set up a little house in the backyard, and Lotta decides she will live there forever. She dusts a lot. Lotta ends up going home in the end, of course! I like this book by the author of Pippi Longstocking, because I think so many children can relate to Lotta's anger.
Ririn Miu
ga sedahsyat Emil sih tp lumayan lah...
Lotta adalah anak bungsu keluarga Nyman yang bandel dan lugu. Dia mempunyai 2 kakak yang ceritanya selalu ribut, tapi waktu baca buku ini sih kayanya biasa2 aja kakak2nya Lotta, hehe... Lotta sebenarnya menggambarkan anak kecil pada umumnya, berbuat bandel terus menyesal lalu ingin kabur dari rumah (jadi ingat masa kecil).
Nadya
Ngakak guling-guling di bagian ini:

"Lotta memang tak suka tidur pada malam hari. Aku juga tidak. Tetapi ibu kami aneh! Pada malam hari, kalau kami tidak ingin tidur, kami disuruhnya tidur. Pada pagi hari, kalau kami ingin tidur, kami disuruhnya bangun!" (hal. 29)

(updated status on November 30, 2008)
Penni Russon
Unlike the first Lotta book, which is composed of darling little vignettes, this has a continuing narrative arc. Charming and cathartic for a listening five year old, Lotta is genuinely naughty, but we love her anyway.

An excellent introduction to "chapter books".
Mary
This edition with illustrations by Ilon Wikland is the book I loved as a child and still do. I have not seen a newer version that affects me the same way.
Agness Kram
I remember reading this as a kid (and all the other books by Astrid Lindgren) while I still lived in Poland and now it is very interesting to see how much true facts about the Swedish society she conveyed in her books!
Asri Larasati Suherman
Lucuuuu!!!
Kisah tentang anak-anak, tapi kayaknya kurang bisa dimengerti kalau dibaca oleh anak-anak.
Bikin kita berandai-andai untuk tinggal di desa, daerah suburban, dimana tidak ada kesemrawutan kota.
Zoe
Oh so much fun! Kids get to be independent, but with the support of loving, unpatronising parents and other adults. A joy to read, a delight to share. Short but very very sweet.
Rachel
This book is so sweet and funny! I loved it when I was a little girl and have enjoyed sharing it with my own daughter. I need to get more of this series!!
Caecilia kris
Buku ini lucu banget. Salah satu buku favorit. Nggak pernah bosan bacanya. Apalagi kalau lagi suntuk, buku ini bisa jadi obat. :)
« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 57 58 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Armer Pettersson
  • Karius und Baktus
  • Sipsik
  • Nukitsamees
  • Hugo and Josephine
  • Wiplala
  • Kunksmoor. Kunksmoor ja Kapten Trumm
  • Kadri
  • Who Will Comfort Toffle?
  • Gummi Tarzan
  • Berts dagbok (Bert, #1)
  • Das doppelte Lottchen
  • Der Räuber Hotzenplotz: Eine Kasperlgeschichte (Hotzenplotz, #1)
410653
Astrid Anna Emilia Lindgren, née Ericsson, was a Swedish children's book author and screenwriter, whose many titles were translated into 85 languages and published in more than 100 countries. She has sold roughly 145 million copies worldwide. Today, she is most remembered for writing the Pippi Longstocking books, as well as the Karlsson-on-the-Roof book series.
More about Astrid Lindgren...

Other Books in the Series

The Children on Troublemaker Street (5 books)
  • The Children on Troublemaker Street
  • Lotta's Bike
  • Lotta kann fast alles
  • Lotta. Trzy opowiadania
Pippi Longstocking The Brothers Lionheart Ronia, the Robber's Daughter Pippi in the South Seas Karlson on the Roof

Share This Book