Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Ein Leben auf der Flucht vor der Koralle” as Want to Read:
Ein Leben auf der Flucht vor der Koralle
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating

Ein Leben auf der Flucht vor der Koralle

3.74 of 5 stars 3.74  ·  rating details  ·  43 ratings  ·  1 review
Szenen und Prosa
Paperback, 159 pages
Published 2004 by Rowohlt-Taschenbuch-Verlag (first published January 1st 1997)
more details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Ein Leben auf der Flucht vor der Koralle, please sign up.

Be the first to ask a question about Ein Leben auf der Flucht vor der Koralle

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30 of 61)
filter  |  sort: default (?)  |  rating details
Jochen
Vielleicht eine Stimmungssache, aber während mich die neueren Goldts meistens durchweg begeistern, und man sich viele Wörter und Formulierungen merken will, ist mir das hier zuviel lahmer Nonsens.
Die zwanghaft-scherzhafte rituelle Abneigung zwischen Bayern und Preußen.
Natürlich auch hier schon genialer Sinn für Floskeln: "Für mich hat Essen wahnsinnig viel mit Sinnlichkeit zu tun, mit Lusterfahrung."
Am besten gefällt mir die Aufzählung von fiktiven, verblichenen Showgrößen: Hilde Himberti, Godl
...more
Monika
Monika added it
Jan 09, 2015
Camiel
Camiel added it
Jun 25, 2014
Martina Kink
Martina Kink marked it as to-read
Mar 05, 2014
Leena
Leena marked it as to-read
Mar 03, 2014
Henrik Schunk
Henrik Schunk marked it as to-read
Dec 12, 2013
Naru
Naru marked it as to-read
Sep 12, 2013
« previous 1 3 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
Ä QQ Vom Zauber des seitlich dran Vorbeigehens Der Krapfen auf dem Sims. Die Kugeln in unseren Köpfen.

Share This Book