Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “A Dash of Magic (The Bliss Bakery, #2)” as Want to Read:
A Dash of Magic (The Bliss Bakery, #2)
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

A Dash of Magic (The Bliss Bakery #2)

by
4.10  ·  Rating Details  ·  1,554 Ratings  ·  206 Reviews
Rosemary Bliss will do anything to get back her family's magical Cookery Booke.

That's why she challenges Aunt Lily to an international baking competition in Paris: If Rose wins, Lily agrees to return the cookery Booke that she stole. If Rose loses...well, the consequences are too ugly to think about.

But Lily isn't playing fair--she's using a magical ingredient to cheat. Th
...more
Hardcover, 368 pages
Published February 12th 2013 by Katherine Tegen Books (first published 2013)
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about A Dash of Magic, please sign up.

Be the first to ask a question about A Dash of Magic

Charlie and the Chocolate Factory by Roald DahlBliss by Kathryn LittlewoodA Dash of Magic by Kathryn LittlewoodLike Water for Chocolate by Laura EsquivelCake by Joyce Magnin
Magic in the Mix
3rd out of 22 books — 19 voters
Vanity Fare by Megan CaldwellThe Mother-Daughter Book Club by Heather Vogel FrederickChristmas at the Cupcake Café by Jenny ColganThe Particular Sadness of Lemon Cake by Aimee BenderA Dash of Magic by Kathryn Littlewood
must read
5th out of 191 books — 31 voters


More lists with this book...

Community Reviews

(showing 1-30 of 3,000)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Cintya Larasinta
Ada sesuatu yang lebih baik , . Menarik , mistik , ajaib , semuanya ada . Sekuel yang terus membingungkan dan menghibur, buku ini sepantasnya untuk dikoleksi dan penuh sihir dalam makanan manis. dan aku pun menikmati membacanya.
-Rosemary Bliss yang punya pikiran negatif , mudah menangis, mudah panik namun dia punya tekad pantang menyerah untuk mengalahkan Lily.
-Ty Bliss seperti biasa sok macho di depan gadis2 cantik dan seperti biasa mengeluh adalah andalannya namun siapa sangka dia siap membant
...more
Tifany
Suka sama cerita yang kedua ini, tapi ngga banget, apalagi sama sifat Rose. Aku bener-bener ngga suka sama sifat Rose yang suka memaksakan kehendak itu, tapi pandanganku terhadapnya berubah di saat bab-bab terakhir, aku tahu rasanya bertanggung jawab terhadap sesuatu, makanya aku jadi suka lagi sama Rose! overall, bukunya bagus kok, aku suka banget sama covernya, mungkin nanti mau beli yg asli english nya xD
Bookworm1858
Feb 01, 2013 Bookworm1858 rated it really liked it
Great sequel!

Source: Received an ARC from Jen Ryland/YA Romantics (thanks so much!)

Spoilers for book one as I'll recap it

My review of book one Bliss found me liking it but not loving it the way I wanted to; some of the elements were too cringe worthy and predictable to me. But I still liked the world and the concept so I was pleased to return. In the end, I liked this book a lot more and I am so glad to have had the chance to read it.

To recap, the end of Bliss featured Aunt Lily getting her hand
...more
cindy
Sebenarnya, sedikit mengecewakan dan tidak sekerewn buku pertamanya. Karakter Rosemary pun sekarang jadi menjengkelkan karena berulang-ulang gak percaya diri... tapi untunglah tertolong dengan karakter lainnya, terutama Gus dan Jacques, serta si cilik Leigh yang bolak-balik tersihir.

Satu hal lagi, semuda dan naif apapun Rose, rasanya sangat aneh sampai-sampai ia muncul di dapur dan siap memasak dengan tatanan rambut berantakan, sweater penuh bercak adonan kering dan berbau cokelat dan telur bas
...more
Jaime
Mar 01, 2013 Jaime rated it really liked it
Shelves: first-reads
I received this proof read-copy book from first-reads on goodreads. I actually bought the first one in the series so I could read them in order. I thought the first one was just ok but this second one was so much better! This time the whole Bliss family is more involved. They go to Paris to enter a bake off competition to win back there magic cook book from the evil Aunt Lilly. So many more magical adventure's packed into this book where their off having to find extremely rare ingredients that a ...more
Fakhrisina Amalia
Jul 20, 2015 Fakhrisina Amalia rated it really liked it  ·  review of another edition
Lebih seru dari yang pertama!

Jadi, di buku ini Rose mengikuti lomba memasak bergengsi untuk mengalahkan Bibi Lily dan mendapatkan kembali Cookery Booke yang dibawa kabur oleh sang Bibi.
Rose dan saudara laki2nya mencari bahan2 sihir di seluruh Paris, tapi saat mereka yakin akan menang, bahan2 sihir itu justru ikut2an dicuri!

Apa dong yang Rose lakukan selanjutnya untuk memenangkan pertandingan?

***

Di sini keseruan Rose dan keluarganya lebih terasa. Belum lagi si kecil Leigh yang jadi pengagum Lily
...more
Michael
I worked on this book, so my opinions are suspect. But for me, this one is even stronger than the first novel, Bliss, and just wildly funny. I am very proud of these books. They're a damn good time.
Desty
Dari buku sebelumnya, kita sudah tahu bahwa keluarga Bliss kehilangan Bliss Cookery Books yang dibawa kabur oleh bibi Lily. Akibatnya kota Calamity Falls menderita kelesuan parah. Meski toko kue Bliss masih buka, tapi tanpa sihir semua terasa kelabu, layu dan lemah. Rose adalah yang merasa paling bersalah atas peristiwa hilangnya buku keluarga itu. Apalagi ketika Bibi Lily semakin tenar di TV dan menjual bubuk rahasia yang berbahaya, Rose bertekad merebut kembali buku Booke.

Untuk mendapatkan buk
...more
Linda Zunialvi
"Kalau kau menang, yang jelas tidak mungkin, aku akan berhenti menjual Bahan Sihir, dan aku akan mengembalikan Booke. ... Tapi, kalau aku menang-dan aku akan menang-kau harus bersumpah padaku bahwa tidak seorang pun dari anggota keluargamu yang aneh, kampungan, dan norak itu akan pernah mendekatiku atau pun Booke lagi." (hal. 23)

Aku suka makan. Sampai-sampai temanku bilang, "Jangan pernah bawa si Linda jalan kalau ujung-ujungnya dia kelaparan!" x) Tapi, aku nggak suka masak. Nggak sepenuhnya n
...more
Tammy
Rosemary Bliss and her family have a chance to get their family's magic cookbook back from Aunt Lily. In disguise, Rosemary and her brother Thyme sneak into a taping of Aunt Lily's cooking show and challenge her to a cookoff, winner takes the Booke. So Rose, Ty, Leigh, Sage, their parents, and a surprise family member head to Paris to compete. But Aunt Lily's cheating, giving her "special ingredient" to everyone so every dish baked will cause anyone who eats it to love Lily. Rose and her family, ...more
Hillary
Jan 23, 2015 Hillary rated it really liked it
Rosemary Bliss and her family have really outdone themselves in this book of magic. The determination of all the characters in the cooking competition is quite intense and made me cheer for Rose. Rose and her family were very clever to find away to get the Booke back. I really enjoyed the Bliss trilogy because they Bliss family always find their way out of tight situation. The second novel was a very well written in a competitive and "miraculous" way that intrigued me to read more. I look forwar ...more
Christina (A Reader of Fictions)
The Bliss Bakery series continues to be adorable and fun. The combination of food, silliness and bad jokes is pretty hard to resist, even if I have some minor quibbles with the series. Overall, I’m really enjoying them, and they make nice quick reads, even if they do give you an overwhelming desire to eat all the dessert you can find, and, in fact, I may need to treat myself to some ice cream when I finish writing this. Blogger life is hard, yo.

Read the full review at A Reader of Fictions.
Dwiki Halla
Dec 16, 2014 Dwiki Halla rated it really liked it  ·  review of another edition
Oh, Rosemary, why? No more feel so shattered ok

Overall better than the first one
Ira  Marby
Feb 09, 2015 Ira Marby rated it liked it
Kelanjutan dari buku pertama, Bliss Bakery. Setting lokasi A Dash of Magic lebih banyak di Paris. Seperti biasa, kalo udah setting nya Paris bawaan nya indah melulu. Selain itu jadi pengen makan kue yang enak-enak waktu baca buku ini.

Setelah Bliss Cookery Booke dicuri oleh Bibi Lily mereka yang jahat, Rose dan saudara-saudara laki-lakinya berusaha ingin merebut buku itu kembali. Apalagi dampak hilangnya buku itu bukan hanya pada keluarga mereka, tapi seluruh Calamity Falls, Kota kecil mereka yan
...more
Klaudia Janek
Oct 30, 2014 Klaudia Janek rated it really liked it
Shelves: libres
This is the sequel to Bliss. Lily Le Fey has stolen the Cooke book from the Bliss family. Rose feels like it is all her fault because she was in charge of the family bakery when this happened. Lily is becoming the most famous baker in the world because of this magical cook book and secret ingredient (that is not good for people to eat). Rose needs to win the Gala des Gâteaux Grands in order win the Cooke book back for her family. It turn into a family affair with everyone working together in ord ...more
Lrubin
Nov 29, 2014 Lrubin rated it it was amazing
Deliciously delightful! I loved this book as much as, if not more than the last one! Every amazing character was as unique as the next, and I loved the plot. Not to mention how hilarious this book was! I literally laughed out loud multiple times. Buuuuuut, I did find a spelling mistake and a slight plot mistake (at the place Ty says he's going to stay with Leigh, but then he magically appears with Rose and Leigh is where?) but those were pretty minor.
I can't wait to read the next one!!!!!
Astuti Purbaningsih
Sep 30, 2014 Astuti Purbaningsih rated it liked it
Buku ini tentang?
Buku kedua dari trilogi The Bliss Bakery. Ceritanya masih melanjutkan dari buku pertama, Bliss, tentang keluarga Bliss (Albert dan Purdy Bliss beserta keempat anak mereka : Ty, Rose, Sage dan Leigh) pemilik toko roti kecil di Calamity Falls, yang secara rahasia sekaligus merangkap ahli sihir dapur yang menggunakan bahan-bahan sihir ajaib untuk resep-resep roti mereka.

Di akhir buku pertama diceritakan bahwa Bliss Cookery Booke, buku resep ajaib turun-temurun selama ratusan tahun
...more
Elvira
May 16, 2014 Elvira rated it liked it
Familjen Bliss är magiska bagare, deras bakverk kan i princip ha vad som helst för förmågor. Men utan deras förtrollade kokbok kan de inte baka något, och nu har deras elake moster Lily Le Fray lagt slag på den. Hon använder den för att baka i sitt program "Lilys 30-minuters magi" där hon charmar alla. Hon börjar även sälja ett ämne som är magiskt, men som alla köper för att det är kända Lily som ligger bakom. Ingrediensen gör så att alla som äter av den börjar "älska" Lily. Det här måste få ett ...more
Lila Cyclist
Mar 03, 2014 Lila Cyclist rated it really liked it
Shelves: buku-pinzeman
Tak butuh waktu lama untuk saya melanjutkan kisah keluarga Bliss dengan toko roti ajaibnya.
Tak butuh waktu lama juga buat saya menamatkan kisah seru ini.

Rosemary, si anak kedua dari keluarga Bliss masih terus menyesali apa yang terjadi setelah Cookery Booke hilang. Tak habis habis ia menyalahkan dirinya sendiri dengan hilangnya warisan keluarga yang sudah berabad abad turun temurun di keluarganya. Penyesalannya semakin menjadi melihat orang orang di kotanya, Calamity Falls berangsur angsur tak b
...more
Truly
Oct 22, 2013 Truly rated it it was amazing  ·  review of another edition
SUNGGUH LUAR BIASA!
Perpaduan hal yang sangat kusukai dan hal yang tak kusukai

----
----
----

Setelah sekian lama berurusan dengan mitologi, sang terpilih, pembawa pesan, penyhir dan sejenisnya. Senang rasanya menemukan sebuah kisah fantasi yang berbeda. Kekuatan dan keunikan kisah ini justru dari hal sederhana, memasak dan makna keluarga.
Tinka Beere
Feb 08, 2015 Tinka Beere rated it it was amazing  ·  review of another edition
Die Familie Glyck hat ein Geheimnis: Sie sind Zauberbäcker und haben ein Backbuch mit fantastischen Rezepten. Eines Tages müssen die Eltern in einer anderen Stadt aushelfen und lassen Rose und ihre Geschwister allein in der Bäckerei. Natürlich haben die Kinder das Versprechen abgegeben, das Backbuch dort zu lassen, wo es ist, und es niemandem zu zeigen. Doch dann taucht eine Tante auf, die die Kinder um den Finger wickelt – nur Rose ist misstrauisch. Kann sie dem Charme der gutaussehenden Frau w ...more
Barb
May 12, 2016 Barb rated it really liked it
I enjoyed this book even more than I liked the first book in the series, "Bliss." Rosemary Bliss is committed to recovering her family's magical cook book from her unscrupulous Aunt Lily who tricked the children and stole the book while their parents were away. If she can beat Lily in the ultimate baking contest in Paris, Lily will return the book and stop producing her "secret" baking ingredient that turns anyone who eats it into her sycophants. If Rosemary loses, however, she must never try to ...more
Agnes Everild
description
Bibi Lily berhasil mencuri Bliss Cookery Booke! Rosemary Bliss tak bisa berhenti menyalahkan dirinya sendiri karena telah memercayai Bibi Lily. Ia berjanji akan memperbaiki keadaan dan mengambil kembali Booke milik keluarganya itu. Saat melihat acara TV yang dibawakan oleh Bibi Lily, keinginannya untuk mengembalikan buku keluarganya semakin besar. Belum lagi ia melihat gambar wajah bibinya yang jahat pada kemasan bahan masak ketika berbelanja di supermarket. Semua orang juga memuji-muji kemampua
...more
Suebee
Jul 11, 2014 Suebee rated it liked it
Fun, light-hearted, this book read a little bit like a movie script!


I did not read #1 in the series - oops, my mistake - and it took a little bit of time to get me up-to-speed with all the characters. Encourage students to read the first one in the trilogy first.

A girl named Rosemary (siblings Parsley, Rosemary and Thyme) challenges her Aunt to a cooking contest at the Gala des Gateaux Grands in France, which is a big deal because her aunt is Lily, star of TV and purveyor of "Lily's Magic Ingr
...more
Lauren
Jan 07, 2016 Lauren rated it liked it
Even though I only rated A Dash of Magic with three stars I still think it was an amazing and magical story. My favorite character would have to be the funny and fat gray cat named Gus. All in all the fantasy tale is all about how Rose Bliss tries to get back the family cookery brook from her Aunt Lily who stole it from her and her family. Lily also sells baking recipes from the brook and Lily's magic ingredient, that makes whoever eat it talk about her like a goddess, because she wants fame and ...more
Wiwin Utami
Jan 27, 2014 Wiwin Utami rated it really liked it
Memadukan sihir dengan makanan adalah cara cerdas untuk membuat sihir lebih menyenangkan, meskipun tetap mendebarkan.
Sayangnya, karakter Rosemary Bliss di buku ke-2 ini berbeda dengan buku pertama. Di buku pertama Rose terlihat kuat dan tegar. Di buku ke-2 ini Rose sering terbaca tidak percaya diri.
Kemunculan kakek Balthazar, Gus, dan Jacques membuat cerita lebih seru, (meskipun) sekaligus membuat Rose tidak terlalu menonjol.
Ada beberapa lubang dalam penerjemahan dan atau penyuntingan, tapi buk
...more
Fhia
Oct 26, 2015 Fhia rated it really liked it  ·  review of another edition
Ambisi semacam itu telah merusak peradaban. Kau tetaplah menjadi orang baik. - Hal. 257

Tidak ada ketenaran atau pujian yang sepadan dengan kehilangan cinta keluarga. - Hal. 12


Masih seru seperti di buku pertama. Makanan yang dibuat dalam setiap pertandingan berhasil bikin laper :))
Kalau ada yang bilang Rose di buku ini terkesan sangat pesimis, buat aku sih adalah sebuah kewajaran karena Rose baru berusia 12 tahun ketika dia merasa 'bersalah' dan 'bertanggung jawab' atas dicurinya buku warisan kel
...more
Anna
Aug 15, 2015 Anna rated it liked it
These books are always so cute! Sometimes I like reading books that always have a happy ending.
Kims Kimi
Oct 20, 2015 Kims Kimi rated it really liked it
Sekuel dari trilogi Bliss ini lebih terkesan menarik dibandingkan buku pertamanya, keseruan berpetualang negara Prancis terasa ketika membaca buku kedua ini.

Bagian paling menarik adalah ketika Rose tidak hentinya mencoba untuk mengambil kembali Booke yang Lily curi dari keluarga mereka. Dan juga ketika Rose, Ty, Sage, dan Leigh beserta dua teman baru mereka Jacques dan Gus bertualang dalam mencari bahan-bahan unik di Paris. Meski agak kurang puas dengan beberapa adegan masak dalam cerita tidak d
...more
Ary89 - Romance e non solo
http://romance-e-non-solo.blogspot.it...

Rieccoci con una nuova puntata della serie più dolce scritta dalla penna di Kathryn Littlewood che con le sue parole ci porta non di meno che al Campionato Mondiale di Arte Pasticcera a Parigi dove la nostra Rosemary con gli inseparabili fratelli e ai genitori cercherà di vincere la competizione per riprendersi una cosa molto importante che la zia Lily gli ha rubato: il Magiricettario, il libro delle ricette magiche della famiglia Bliss.
Sarà un'avventura a
...more
« previous 1 3 4 5 6 7 8 9 99 100 next »
topics  posts  views  last activity   
Around the Year i...: A Dash of Magic, by Kathryn Littlewood 1 11 Jun 01, 2016 12:51PM  
  • Destiny, Rewritten
  • Emmy and the Rats in the Belfry
  • Girls in the Dark
  • A Box of Gargoyles (Maya and Valko #2)
  • The Power of Poppy Pendle
  • The Shadowhand Covenant
  • Dead Girl in Love (Dead Girl, #3)
  • The Hamster of the Baskervilles: A Chet Gecko Mystery
  • Darkbeast Rebellion (Darkbeast, #2)
  • The Order of the Unicorn (The Imaginary Veterinary, #4)
  • Teka-Teki Terakhir
  • Bi!
  • The Vanishing (The Last Dogs, #1)
  • Garden Princess
  • Almost Super
  • An Army of Frogs (Kulipari #1)
  • Summerkin (Winterling, #2)
  • Call Me Miss J.
Kathryn Littlewood is a writer, actress, comedienne, and bon vivant who lives in New York City, works often in Los Angeles, and has a sweet tooth for pain au chocolat and sweet novels for middle-grade readers. This, her second novel, is a sequel to her first, Bliss.
More about Kathryn Littlewood...

Share This Book



“Well, you ought to stick with it, even after you mess up-but sticking with it is a lot easier if you have a family who believes in you.” 8 likes
More quotes…