Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Gundala Putera Petir: 1000 Pendekar” as Want to Read:
Gundala Putera Petir: 1000 Pendekar
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Gundala Putera Petir: 1000 Pendekar (Gundala Putera Petir #5)

by
3.72  ·  Rating Details ·  39 Ratings  ·  4 Reviews
Paperback
Published 1969 by Bumilangit
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.
This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Hippo dari Hongkong
Jun 09, 2009 Hippo dari Hongkong rated it liked it
Shelves: indonesia, komik
catatan: buku yang saya punya ini sebenernya seri pertama untuk edisi barunya, tapi diliat2 koq gak ada yang majang neh di gudrid jadi nebeng disini ajah

*garuk2 pala*

dari dulu gue bukan fans komik tapi inget dulu sempet baca komik tentang sancaka aka gundala ini tapi entah seri yang mana, lupa lagi. jadi sempet heran juga kenapa ketika si ibu di palasari nawarin buku ini gw embat juga. dua buku aja sih *padahal si ibu dah semangat nawarin 6 ato 7 serinya* dan ampe sekarang komik ini masih terseg
...more
kinu triatmojo
Jun 30, 2007 kinu triatmojo rated it liked it
Shelves: comics
Gundala Putra Petir... seide dengan Flash. Nama Gundala diambil dari Bahasa Jawa yang berarti kilat. Tapi justru tidak bisa berlari secepat kilat seperti Flash. Gundala hanya dapat berlari secepat angin. Perbedaan lainnya kalau Flash topeng dan pakaiannya berwarna merah, Gundala memilih warna hitam agak kebiruan. Satu lagi perbedaannya, Gundala bisa berbahasa Indonesia *halah*
Tetuko Nuringtyas
Jul 10, 2007 Tetuko Nuringtyas rated it really liked it
mencekam dan penuh pesona, sebuah cerita gambar yang menghantui masa kecilku...
Erwin
May 28, 2008 Erwin rated it did not like it
kalo Gundala yg awal kukasih bintang 1, tapi cover yg dipajang adalah episode "1000 Pendekar" (kalo itu bintang 3)
Hasanuddin
Hasanuddin rated it liked it
Jul 30, 2008
Yoga Adhitrisna
Yoga Adhitrisna rated it really liked it
Sep 13, 2014
Lelly
Lelly rated it it was amazing
Aug 24, 2009
Heryani
Heryani rated it liked it
May 19, 2010
Arry Susanto
Arry Susanto rated it liked it
Mar 19, 2008
Muhammad Rully Moenandir
Muhammad Rully Moenandir rated it really liked it
Mar 16, 2008
Firman Widyasmara
Firman Widyasmara rated it it was amazing
Feb 04, 2009
Debianist
Debianist rated it liked it
Nov 27, 2008
Ampera Jaya
Ampera Jaya rated it really liked it
Jul 06, 2013
eko
eko rated it really liked it
Jan 11, 2009
El bintang
El bintang rated it liked it
Oct 25, 2008
Aditya Pratama
Aditya Pratama rated it it was amazing
Feb 26, 2014
Edward Hyde
Edward Hyde rated it really liked it
Oct 22, 2014
Hasanain Haikal
Hasanain Haikal rated it it was amazing
Feb 09, 2015
Ferland
Ferland rated it liked it
Nov 23, 2011
Rina Glc
Rina Glc rated it it was amazing
Mar 26, 2015
Donny Trisno
Donny Trisno rated it did not like it
Feb 26, 2016
Chandra
Chandra rated it really liked it
Feb 04, 2013
Nelly Winarta
Nelly Winarta rated it it was amazing
Dec 02, 2013
Firdaus
Firdaus rated it it was amazing
Oct 17, 2014
Justin Purnadhi
Justin Purnadhi rated it really liked it
Dec 15, 2013
Ade Atmaja
Ade Atmaja rated it it was amazing
Nov 26, 2012
Rosewitha
Rosewitha rated it liked it
Apr 14, 2008
Dio
Dio rated it it was amazing
May 07, 2014
Broky
Broky rated it liked it
Dec 25, 2011
Vivera Siregar
Vivera Siregar rated it liked it
Jul 15, 2009
« previous 1 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

Other Books in the Series

Gundala Putera Petir (5 books)
  • Asal Usul Gundala (Gundala Putera Petir #1)
  • Perhitungan Di Planet Covox (Gundala Putera Petir #2)
  • Dokumen Candi Hantu (Gundala Putera Petir #3)
  • Operasi Gua Siluman (Gundala Putera Petir #4)

Share This Book