Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Permata Yang Hilang Kini Dijumpai” as Want to Read:
Permata Yang Hilang Kini Dijumpai
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Permata Yang Hilang Kini Dijumpai

4.41 of 5 stars 4.41  ·  rating details  ·  64 ratings  ·  10 reviews
Marriage-religious aspects-husband and wife-conduct of life.
Paperback, 378 pages
Published 2012 by Afdal Publications
more details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Permata Yang Hilang Kini Dijumpai, please sign up.

Be the first to ask a question about Permata Yang Hilang Kini Dijumpai

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30 of 205)
filter  |  sort: default (?)  |  rating details
Norarashid
Selesai sudah baca buku ni dengan muka yang tersenyum..Mula menanti dengan sabar 'semusim di syurga' pulak. Sesungguhnya penantian itu satu penyiksaan. Oh!

So kepada yang belum kahwin, jangan berlengah lagi & yang dah kahwin macam aku jom nikmati alam rumahtangga sebelum menjadi mayat. Woha!
Hamka Mekar
Nora Danish (ambil wudhu) bagi 5 bintang jugak!! woha!
mira.
nasib baik part last tu en hamka sembang cerita pasal mak. kalau cerita pasal ayah, leleh jugak aku satgi. em.

walapun ada sesetengahnya aku dah baca dalam KS. buku ni pun apa kurangnya. walaupun banyak cerita pasal adegan orang kawen. kakaka. tapi ade jugak yang boleh kita amek. belajar.

aish. banyaknya kurang diri ni. sedih pulak tetibe. em.
Fazrol Bin Che Isa
Buku ini adalah contengan penulis dalam blog. Di sebabkan usaha lebih penerbit, ia nampak lebih teratur dan bukan sekadar contengan. Gaya penyampaian bersahaja penulis menarik minat orang muda untuk membacanya. Permata yang kita cari itu ada pada diri sendiri.
Riesna Zasly
bukan mudah sebenarnya hendak menghayati buku2 ilmiah.. terutama bagi isi kandungannya dinilai bertema serius.. namum penulis ini berhasil menukil sebuah karya yang mudah dinikmati serta mampu menghiburkan sekaligus.
Mija AJ
Baca bab mula2 je dah rasa bersemangat nak kawen! Woha! Info yang diberikan sangat santai dan sangat berguna untuk yang dah kahwin dan bujang. Kena baca selalu buku ni supaya ingat semua tips-tips.
Atiqahanapiah
kalau pendidikan seks tu dah jadi kenyataan, aku nak cadangkan buku ni jadi buku teks kalau tak pun buku rujukan.
Nazrul Noorzan
Perasaan nak kahwin semakin berkobar-kobar setelah selesai membaca buku ini. woha !
Fadhil Husin
Sesuai untuk bacaan santai orang bujang dan juga sudah berkahwin. Yang bujang pasti akan bersemangat untuk kahwin dan yang dag kahwin akan menambah kemanisan rumah tangga.
Hidayah
okayyy...dah boleh kahwin !!!
Wan
Wan marked it as to-read
May 17, 2015
Hawa
Hawa marked it as to-read
May 13, 2015
Azz Tina
Azz Tina marked it as to-read
May 13, 2015
Syuhadah
Syuhadah marked it as to-read
May 07, 2015
Mohd Rifuad
Mohd Rifuad marked it as to-read
Apr 24, 2015
Nuruldzl
Nuruldzl marked it as to-read
Apr 23, 2015
Wzuhdi1955gmail.Com
Wzuhdi1955gmail.Com marked it as to-read
Apr 18, 2015
unie arisya
unie arisya marked it as to-read
Apr 12, 2015
Nurzahin
Nurzahin marked it as to-read
Apr 11, 2015
Juliana Bulbul
Juliana Bulbul marked it as to-read
Apr 01, 2015
Aiman
Aiman marked it as to-read
Mar 24, 2015
n.zyilla
n.zyilla is currently reading it
Mar 29, 2015
Fiazza_girl
Fiazza_girl marked it as to-read
Mar 20, 2015
Dalia Sofia
Dalia Sofia marked it as to-read
Mar 10, 2015
Nurdini
Nurdini marked it as to-read
Mar 08, 2015
« previous 1 3 4 5 6 7 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Kitab Terfaktab 2 - Nakal Tapi Halal
  • Kitab Terfaktab 3 - Sarkastik Cinta
  • ILUSANITI
  • Cerita Malaysia Tidak Ke Piala Dunia
  • KACAU
  • Tasauf Modern
  • MURTAD
  • KASINO
  • MANGSA
  • LICIK
  • Kontrol Histeria
  • Lelaki Eksistensial
  • KLCC
  • CERPEN
  • MENTAL
  • Sutera Bidadari (Bagaikan Puteri, #5)
Kamar Sutera Semusim Di Syurga Semusim Di Neraka

Share This Book