Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Permata Yang Hilang Kini Dijumpai” as Want to Read:
Permata Yang Hilang Kini Dijumpai
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Permata Yang Hilang Kini Dijumpai

4.4 of 5 stars 4.40  ·  rating details  ·  65 ratings  ·  10 reviews
Marriage-religious aspects-husband and wife-conduct of life.
Paperback, 378 pages
Published 2012 by Afdal Publications
more details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Permata Yang Hilang Kini Dijumpai, please sign up.

Be the first to ask a question about Permata Yang Hilang Kini Dijumpai

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30 of 219)
filter  |  sort: default (?)  |  rating details
Norarashid
Selesai sudah baca buku ni dengan muka yang tersenyum..Mula menanti dengan sabar 'semusim di syurga' pulak. Sesungguhnya penantian itu satu penyiksaan. Oh!

So kepada yang belum kahwin, jangan berlengah lagi & yang dah kahwin macam aku jom nikmati alam rumahtangga sebelum menjadi mayat. Woha!
Hamka Mekar
Nora Danish (ambil wudhu) bagi 5 bintang jugak!! woha!
mira.
nasib baik part last tu en hamka sembang cerita pasal mak. kalau cerita pasal ayah, leleh jugak aku satgi. em.

walapun ada sesetengahnya aku dah baca dalam KS. buku ni pun apa kurangnya. walaupun banyak cerita pasal adegan orang kawen. kakaka. tapi ade jugak yang boleh kita amek. belajar.

aish. banyaknya kurang diri ni. sedih pulak tetibe. em.
Fazrol Bin Che Isa
Buku ini adalah contengan penulis dalam blog. Di sebabkan usaha lebih penerbit, ia nampak lebih teratur dan bukan sekadar contengan. Gaya penyampaian bersahaja penulis menarik minat orang muda untuk membacanya. Permata yang kita cari itu ada pada diri sendiri.
Riesna Zasly
bukan mudah sebenarnya hendak menghayati buku2 ilmiah.. terutama bagi isi kandungannya dinilai bertema serius.. namum penulis ini berhasil menukil sebuah karya yang mudah dinikmati serta mampu menghiburkan sekaligus.
Mija AJ
Baca bab mula2 je dah rasa bersemangat nak kawen! Woha! Info yang diberikan sangat santai dan sangat berguna untuk yang dah kahwin dan bujang. Kena baca selalu buku ni supaya ingat semua tips-tips.
Atiqahanapiah
kalau pendidikan seks tu dah jadi kenyataan, aku nak cadangkan buku ni jadi buku teks kalau tak pun buku rujukan.
Nazrul Noorzan
Perasaan nak kahwin semakin berkobar-kobar setelah selesai membaca buku ini. woha !
Fadhil Husin
Sesuai untuk bacaan santai orang bujang dan juga sudah berkahwin. Yang bujang pasti akan bersemangat untuk kahwin dan yang dag kahwin akan menambah kemanisan rumah tangga.
Hidayah
okayyy...dah boleh kahwin !!!
Kai
Kai marked it as to-read
Jul 09, 2015
Faieza
Faieza marked it as to-read
Jul 06, 2015
Rohaida Rozali
Rohaida Rozali marked it as to-read
Jul 03, 2015
Zetty
Zetty marked it as to-read
Jul 03, 2015
Azrina Amir
Azrina Amir marked it as to-read
Jul 02, 2015
IpMan
IpMan marked it as to-read
Jun 29, 2015
Isabel Nam
Isabel Nam marked it as to-read
Jun 23, 2015
Man
Man added it
Jun 11, 2015
Yanti
Yanti added it
Jun 08, 2015
Khairul Hilmi
Khairul Hilmi marked it as to-read
Jun 03, 2015
Ralph_Fiq
Ralph_Fiq marked it as to-read
Jun 02, 2015
Ariff37
Ariff37 marked it as to-read
May 26, 2015
Wan
Wan marked it as to-read
May 17, 2015
Hawa
Hawa marked it as to-read
May 13, 2015
Azz Tina
Azz Tina marked it as to-read
May 13, 2015
Syuhadah
Syuhadah marked it as to-read
May 07, 2015
Mohd Rifuad
Mohd Rifuad marked it as to-read
Apr 24, 2015
« previous 1 3 4 5 6 7 8 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Kitab Terfaktab 2 - Nakal Tapi Halal
  • Kitab Terfaktab 3 - Sarkastik Cinta
  • Merantau Ke Deli
  • Cerita Malaysia Tidak Ke Piala Dunia
  • ILUSANITI
  • KACAU
  • MURTAD
  • MANGSA
  • Kontrol Histeria
  • KASINO
  • LICIK
  • Lelaki Eksistensial
  • Sunan Musafir (Bagaikan Puteri, #6)
  • KLCC
  • MENTAL
Kamar Sutera Semusim Di Syurga Semusim Di Neraka

Share This Book