Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Nurul Asyikin” as Want to Read:
Nurul Asyikin
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Nurul Asyikin

3.3 of 5 stars 3.30  ·  rating details  ·  30 ratings  ·  6 reviews
Rentetan pengalaman menjadikannya manusia yang keras hati dan keras jiwa. Maaf baginya terlalu mahal. Dia berjanji tidak lagi akan gentar dengan syaitan yang merintangi hidup. Tidak pernah membenci bapanya, dan tetap menyayangi ibunya seperti dulu. Teman teman adalah segalanya untuknya. Tidak tunduk pada kejamnya dunia, pada ganasnya arus kehidupan; kental jiwanya tapi lem ...more
Paperback, 251 pages
Published 2011 by Siluet Books
more details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Nurul Asyikin, please sign up.

Be the first to ask a question about Nurul Asyikin

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30 of 44)
filter  |  sort: default (?)  |  rating details
Jerry Ghazali
Rasa ghairah membaca novel ini bila masuk babak Nurul Asyikin bersama ibu dan ayahnya menghasilkan seni kolaj, sangat manis babak itu. Nurul Asyikin lalu mengaplikasikan pula seni kolaj itu di kelas Pendidikan Seni, namun maklum balasnya yang diperolehnya amat negatif.

Cuma amat terkilan dengan terlampau banyak kesalahan ejaan dan ralat perkataan dalam novel yang membantutkan keghairahan dan momentum bacaan. Aku bukannya bersikap perfectionist, cuma rasa terganggu.

Kesimpulannya, andai diikut car
...more
Asmar Shah
Done dalam masa dua hari... Buku ni dah hampir tiga tahun keluar kat pasaran buku, tapi aku baru baca heee... itu pun ada sorang brader yang baik hati ni bagi kat aku, kalau tak, aku pun tak tahu kewujudan buku ni. kejam ke? hahaha... aku hanya tahu buku-buku penulis ni yang latest je tapi tak pernah baca pun hasil penulisannya. tapi bila aku baca novel pertama penulis ni yang berjudul Nurul Asyikin, membuatkan aku ingin mencari karya penulis ni yang lain...

Pada mulanya aku just nak bagi 2 binta
...more
Dyanne J
Beautiful story of a boy who has a name that is more familiarized to a girl and the most beautiful part of it is he (Nurul Asyikin) exists and I know him (not personally). I love the story and I believed to every details of it since i could feel the surreal feelings in every words written. Not sure whether it is a true story or not but it is one good Malay novel I've ever had.
fairuz
Apa ada pada nama? Asal saja maksudnya yang baik-baik, bukan satu kejelikan jika itu adalah nama kepada batang tubuh yang dihuni roh sendiri. Nurul Asyikin bukan manusia lembik atau pondan. Kalau tak percaya, cuba-cubalah persendakan namanya. Pasti sepak terajang padu bakal menjadi saksi paling telus.

Semuanya tentang rebah bangkit Nurul Asyikin, dari hijaunya dia hinggalah yang terbentuk hari ini. Apabila bicara tentang nama, aku juga sudah mangli akan itu. Sepertinya, aku bangga dengan namaku y
...more
Wfx
setajam pedang.
Ming Khiari
Ming Khiari marked it as to-read
Apr 26, 2015
Mohamad Mokhtar
Mohamad Mokhtar marked it as to-read
Apr 26, 2015
Sazalina Mohamed
Sazalina Mohamed marked it as to-read
Mar 02, 2015
Nur Syadza
Nur Syadza marked it as to-read
Feb 19, 2014
Danial Azani
Danial Azani marked it as to-read
Jul 20, 2013
Cekbolat
Cekbolat marked it as to-read
Jun 04, 2013
Bakri
Bakri marked it as to-read
May 08, 2013
« previous 1 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
Nakal Burgermpak Dajjal Sebuah Antologi Yakjuj Sebuah Antologi Tinggalkan Satu Peluru

Share This Book

No trivia or quizzes yet. Add some now »