Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Mr Right buat Ann” as Want to Read:
Mr Right buat Ann
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Mr Right buat Ann

3.43  ·  Rating Details ·  40 Ratings  ·  11 Reviews
“Aku janji Ann, insya-Allah umur tiga puluh nanti kita berumah tangga. Okey.”

Usia Ann sudah mencecah 31 tahun, tapi masih bujang. Adiknya pun sudah punya dua orang anak. Orang keliling dah mula bising. Masalahnya, Ann masih belum jumpa Mr Rightnya, meskipun banyak calon yang menunggu borang permohonan mereka diluluskan.

Calon-calonnya ialah:

A.Hanif – Cinta hati Ann sejak za
...more
452 pages
Published April 9th 2012 by Jemari Seni Sdn Bhd
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Mr Right buat Ann, please sign up.

Be the first to ask a question about Mr Right buat Ann

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Wan Amalyn
Apr 15, 2012 Wan Amalyn rated it liked it
Sinopsis :

Ann – Siti Nur Anisa, usianya sudah mencecah 31 tahun, tapi dia masih sendiri. Hatta Mona, adiknya juga sudah bersuami dan punya dua orang cahaya mata. Orang keliling juga sudah mula berbisik-bisik, takut berjangkit dengan status Chik Nani ibu saudara belah arwah ibunya yang sampai ke hari ini jika dihitung umurnya lagi tiga tahun akan bersara daripada pekerjaan yang dijawatnya dan dia masih belum bersuami.

Bukannya tak ada calon yang menanti untuk mengisi borang, dan bukannya Ann ter
...more
Hidayah Arifin
Apr 06, 2014 Hidayah Arifin rated it really liked it
Saya amat menyenangi setiap karya penulis ini, termasuklah naskhah ini. Jika ‘Percayalah’ digarap dengan agak melankoli dan Kopi Susu Sepatu Biru dengan unsur humor dan santai, Mr. Right Buat Ann saya kategorikan sebagai ‘secukup rasa’, cukup untuk membuat saya membaca dari perkataan pertama hingga noktah terakhir tanpa rasa jemu. Dari sudut olahan bahasa, pada saya Ruby Hazri adalah antara segelintir penulis yang masih amat terjaga bahasanya; lembut, sopan, teratur dan manis :)

Membaca naskhah
...more
Gobokairina
Dec 17, 2012 Gobokairina rated it liked it
Shelves: koleksi-ga
“Aku janji Ann, insya-Allah umur tiga puluh nanti kita berumah tangga. Okey.” [blurb novel]

Mudahnya berkata-kata tetapi untuk membuatnya belum tentu lagi kan? Choi! Aku tak salahkan sesiapa cuma dalam hal ini sebagai seorang perempuan, ya dah pasti aku ‘berdiri’ di sebelah Ann ;P

Ann sudah menjangkau 31 tahun. Jadi ibu bapa mana yang tak risaukan anaknya sedangkan adik Ann sendiri sudah punya 2 anak. Bukannya Ann memilih sangat tetapi harus apa yang dilakukan bila si dia itu buat-buat tak tahu? A
...more
azian2575
Jun 16, 2016 azian2575 rated it liked it
Ann & *tooooooooot*

ngeeeee :)
Hajar
Feb 17, 2013 Hajar rated it liked it
Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati sehingga kamu kehilangannya.

Kali ni Ruby Hazri bawa kita menyelami perasaan seorang wanita yang masih belum ketemu dengan jodohnya walaupun usia dah meningkat. Tapi bukanlah nak kata watak utama tu memilih calon teman hidup. Cuma ketaksubannya mempertahankan cinta hatinya sejak zaman belajar dulu agak memakan diri sendiri.

Siti Nur Anisa (Ann), dah terlalu lama menjalinkan hubungan dengan Hanif (cinta hatinya sejak dari zama
...more
Faten
Jul 10, 2013 Faten rated it really liked it
walaupun jalan ceritanya agak mendatar,I suka.Sebabnya,santai dan corak garapan berbeza. Tak ada klise asyik nak bersedih sepanjang masa.
Bila I selami watak Ann, ada yang I tak berapa suka pasal dia. Kenapa dia mudah benar nak merajuk hati dengan Haniff yang bekerja di Dubai semata2 nak kumpul duit untuk kesenangan hidup dia,dan nak melamar Ann?10 tahun bercinta.Mmgla haniff jarang berhubung,tapi bila Haniff balik,dia melamar Ann kan?Bila Haniff dah kahwin, tau pulak Ann sedih.Kasihan...Tapi sil
...more
Haryati Abd. Halim
Sep 28, 2016 Haryati Abd. Halim rated it really liked it
1. Ini kisah Ann atau SIti Nur Anisa dalam mencari pasangan hidup.

2. Menyelami perasaan dan hati insan-insan istimewa yang Allah takdirkan lambat dipertemukan jodoh.
Aida Md tahir
Oct 30, 2015 Aida Md tahir rated it liked it
Kisah Ann yang mencari Mr Rightnya. Banyak pilihan juga si Ann nak buat... tapi the best man win lah... dalam ramai-ramai tu mestilah ada sorang yang memberi impak bila kehilangan atau berjauhan dengan jodoh kita kan... akhirnya Ann memilih pilihan E.... Arman Faiz – Lelaki yang dikenali secara tak sengaja, sering terserempak di mana-mana.

Semoga berbahagia Ann & Arman Faiz dengan pilihan hati tu... sesuai lah tu...

Citer ini santai dan tak banyak konflik. Susunan ayat pun baik dan tak banyak
...more
asnzue
Mar 28, 2013 asnzue rated it liked it
saya lebih menggemari gaya penulisan ruby hazri dalam cerita kopi susu sepatu biru berbanding dengan mr right buat ann, mr right buat Ann agak mendatar jalan ceritanya... hubungan Ann yg dikatakan bercinta dengan hanif jugak agak hambar... seolah2 Ann dan hanif hanya sekadar kawan biasa tetapi mengharapkan pengakhiran hubungan mereka ke alam perkahwinan... Kewujudan Desmon juga seolah-olah sekadar penambah plot sahaja.Tiada apa2 disitu...dan pengakhiran bagaimana Ann memilih Arman Faiz berupaya ...more
Tigrisliyana
Jun 08, 2015 Tigrisliyana rated it really liked it
Announcement. I want to sell this book for RM13. Anyone who is interested can leave the message here. i will reply ASAP
MamaErra
Jul 01, 2012 MamaErra rated it liked it

Dari awal lagi aku dah suka watak lelaki itu... dan aku suka akhirnya Ann memilik lelaki itu... Kalau nak tahu siapa Mr Right itu...baca la ek?
Melineya
Melineya rated it it was amazing
Jun 02, 2013
AriffHidayah
AriffHidayah rated it liked it
Mar 11, 2013
 Kak Zie
Kak Zie rated it liked it
May 18, 2016
Rehan Abd Jamil
Rehan Abd Jamil rated it liked it
Dec 31, 2012
Aseda Ab
Aseda Ab rated it really liked it
Jul 27, 2015
Syania Ann
Syania Ann rated it liked it
Dec 25, 2013
Nisa
Nisa rated it really liked it
Dec 17, 2012
Ucu Riez
Ucu Riez rated it liked it
Jun 08, 2013
Zatie Hae
Zatie Hae rated it it was ok
Jun 13, 2013
Rina
Rina rated it really liked it
Aug 14, 2013
Aerzee Fathenee
Aerzee Fathenee rated it really liked it
Apr 15, 2013
Sapp73
Sapp73 rated it really liked it
Oct 20, 2015
Asiah Kamsir
Asiah Kamsir rated it it was ok
May 22, 2015
Julie
Julie rated it liked it
Aug 19, 2016
Zuraimah Ismail
Zuraimah Ismail rated it liked it
Feb 12, 2013
Sharifah
Sharifah rated it really liked it
May 09, 2015
Fadzlina
Fadzlina rated it it was amazing
Mar 27, 2013
Norliza Yusop
Norliza Yusop rated it really liked it
Sep 07, 2014
« previous 1 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

Share This Book