Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Die Muse des Mörders” as Want to Read:
Die Muse des Mörders
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Die Muse des Mörders

3.5  ·  Rating Details ·  2 Ratings  ·  1 Review
Remake des deutschen Krimis "Das Fräulein von Scuderi" von E.T.A.Hoffmann.
Er tötet nachts mit einem Dolch. Ein Serienmörder, der scheinbar wahllos zuschlägt.
Chefinspektor Dominik Greve ermittelt in den dunkelsten Abgründen Wiens. Jedes Opfer, stellt er fest, besaß ein wertvolles Schmuckstück aus der Fertigung eines bekannten Nobeljuweliers.
Da tritt Madeleine Scuderi, Grand
...more
Hardcover, 302 pages
Published March 2012 (first published February 20th 2012)
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Die Muse des Mörders, please sign up.

Be the first to ask a question about Die Muse des Mörders

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-7)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Hanna
Nov 25, 2015 Hanna rated it it was ok  ·  review of another edition
Shelves: my-bookshelf
Die Muse des Mörders klang sehr interessant und ich war so froh, als lovelybooks mir das im Namen einer Leserunde zusendete. Alles in allem muss ich aber leider sagen, dass das Buch mich im Endeffekt schon enttäuscht hat.

Es gab einfach kaum Spannung. Die Handlung dümpelte so vor sich hin, hier und da wurde mal wieder jemand ermordet, der Spannungsbogen wollte und wollte einfach nicht steigen, weshalb es dann auch keinen richtigen Höhepunkt gab, nach der Auflösung wurde noch mehr als 50 Seiten la
...more
Robbat
Robbat rated it it was amazing
Aug 22, 2012
Galdursfrauchen
Galdursfrauchen marked it as to-read
Aug 21, 2012
Christian
Christian marked it as to-read
Aug 23, 2012
Kirstin
Kirstin marked it as to-read
Apr 01, 2014
Sandra
Sandra marked it as to-read
May 17, 2016
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

Share This Book