Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Nightmare Side #2” as Want to Read:
Nightmare Side #2
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Nightmare Side #2 (Nightmare Side Ardan #2)

3.81  ·  Rating Details ·  118 Ratings  ·  10 Reviews
Kami sedang asik ngobrol di bawah pohon karet besar itu. Tiba-tiba sikutku menyentuh sesuatu, seperti akar gantung. Tanpa sadar, aku memainkan akar itu. Lama kelamaan aku merasakan ada yang aneh dengan akar gantung ini. Kok… agak sedikit halus ya? Muncul niat iseng untuk menaruh akar itu di kepalaku, dan berpura-pura menjadi hantu. Ketika aku menarik akar pohon itu, ...more
Published December 14th 2011 by Bukune
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Nightmare Side #2, please sign up.

Be the first to ask a question about Nightmare Side #2

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Dani Noviandi
May 14, 2012 Dani Noviandi rated it really liked it
Shelves: it-s-mine
Buku kedua dari tim Nightmare Side-nya Radio Ardan. Masih dengan cerita-cerita yang (sepertinya) fiksi non-fiksi (siapa sih yang tau pergerakan makhluk halus di sekitar kita?), buku ini berhasil saya lahap dalam satu hari saja. Kebetulan sekali waktu hari jum’at itu di kopaja-nya dapet tempat duduk, makanya bisa baca dengan santai.

Baca cerita-cerita misteri di buku ini, membawa kenangan dan nostalgia ke zaman kecil dulu, sesama teman-teman tiap malem jum’at dengerin Radio Ardan buat denger Night
...more
Windy Teha
Jun 13, 2015 Windy Teha rated it did not like it
one of my friends lent me this book. the cover is pretty convicing but you'll get deceived.

i mean, seriously? is this even considered as a book?
this book is built from short stories and each took 3 pages or longer. i found all the story is too exaggerated. I cant stand reading it until finish. I read 3 of the short stories then gave it back to my friend. its like a story you told to a 7 years old kid. most of the stories are about some people at some places at night time and they saw ghosts. so
...more
Satria Sastromihardjo
Feb 16, 2015 Satria Sastromihardjo rated it did not like it
Buku ini adalah kumpulan cerita yang pernah ditayangkan di Radio Ardan (sebuah stasiun radio di Bandung, yang katanya cukup terkenal). Kata orang sih cerita-ceritanya cukup seram, tapi kalau aku sih biasa aja. Nggak ada perasaan takut sama sekali ketika membacanya, yang ada malah jengkel.

Jengkel? Soalnya kalimatnya acak-acakan! Banyak kalimat yang bisa jadi lebih baik kalau dipisah jadi dua kalimat yang berbeda. Ada juga kalimat yang 'seharusnya' akan lebih baik jika diganti (diubah tata-letakny
...more
Devi Liandani
Mar 11, 2013 Devi Liandani rated it it was ok
Yang paling seru : Bersepeda Malam.
Yang lain ga terlalu anteng sih bacanya. Abis narasinya kurang smooth. Tapi pas nyobain baca tengah malem, lumayan serem juga.
Ipiwipiw
Ipiwipiw rated it it was amazing
Jul 08, 2014
Wilson Halim
Wilson Halim rated it it was amazing
Apr 13, 2014
Muhammad Izzuddin
Muhammad Izzuddin rated it it was amazing
Mar 22, 2015
Atikadewi
Atikadewi rated it it was ok
Apr 15, 2015
Erzamar
Erzamar rated it it was amazing
Aug 05, 2014
Nissa Syahbrina
Nissa Syahbrina rated it really liked it
Jul 23, 2012
Dina Meidianti
Dina Meidianti rated it liked it
Mar 26, 2012
Fahmi Nugraha
Fahmi Nugraha rated it it was amazing
May 03, 2013
Muhammad Sadewa
Muhammad Sadewa rated it it was amazing
Oct 11, 2013
Zulfa
Zulfa rated it really liked it
Jul 12, 2012
Mutiara Ramadhani
Mutiara Ramadhani rated it really liked it
Jun 26, 2013
Aisyah Nurcholis
Aisyah Nurcholis rated it really liked it
Sep 02, 2016
Alvin
Alvin rated it it was amazing
Feb 12, 2015
Nisa Ismundari
Nisa Ismundari rated it it was amazing
Oct 28, 2014
Adi Suryo
Adi Suryo rated it liked it
Aug 29, 2013
Luthfian Elda
Luthfian Elda rated it it was amazing
Feb 26, 2016
Marieska Ktp
Marieska Ktp rated it it was amazing
Jul 13, 2014
Dicky Firmansyah
Dicky Firmansyah rated it liked it
Nov 11, 2015
Anies Key
Anies Key rated it it was amazing
Nov 22, 2013
Raihan Muhamad
Raihan Muhamad rated it it was amazing
Sep 04, 2015
Absi Putri
Absi Putri rated it really liked it
Jan 31, 2015
Dyah
Sep 15, 2013 Dyah rated it liked it
Actually I've just finished reading #3, but it isn't available on Goodreads yet :))
Puteri Salmiati
Puteri Salmiati rated it really liked it
Sep 16, 2012
Cardo Rajagukguk
Cardo Rajagukguk rated it liked it
May 15, 2014
Bunga Wisa shalawat
Bunga Wisa shalawat rated it it was amazing
Jun 24, 2013
« previous 1 3 4 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
  • Nightmare Side
  • Doraemon Petualangan 5 : Petualangan Nobita dalam Dunia Setan
  • Pandangan Pertama: Ada Hadirmu Di Mataku
  • Beautiful Mistake
  • Seandainya...
  • After Rain
  • Camar Biru: Cinta Tak Selalu Tepat Waktu
  • Ibuk,
  • 7 Kebiasaan Orang yang Nyebelin Banget
  • Misteri Kematian Seorang Casanova
  • Montase
  • Siapa Bilang Kawin Itu Enak?
  • Gone With The Gossip
  • Mission: Impossible
  • Rencana Besar
  • Seratus Tahun Cinta Menanti: From Batavia With Love
  • The Coffee Shop Chronicles
  • Marriagable: Gue Mau Nikah Asal...

Other Books in the Series

Nightmare Side Ardan (4 books)
  • Nightmare Side
  • Nightmare Side #3
  • Nightmare Side New Chapter

Share This Book