BIN
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating

BIN

by
3.53 of 5 stars 3.53  ·  rating details  ·  32 ratings  ·  8 reviews
Pada suhu dunia yang semakin menggigit kulit dan mengasingkan keringat manusia dari liang roma dengan begitu pantas, BIN masih boleh dipercaya sebagai satu perkara yang menceritakan tentang kisah dunia dan sebahagian yang terdapat dalam isinya. BIN begitu harmonis dalam detik fikir dan tersejat dalam jiwa pembacanya. Ia diperlukan di saat orang lain berfikir untuk apa kisa...more
Paperback, 109 pages
Published December 2nd 2011 by kerat studio
more details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.
This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30 of 56)
filter  |  sort: default (?)  |  rating details
Sang
Karya-karya di dalam BIN jelas menggambarkan benda yang terlukis pada kulit buku ini. Saya suka tulisan Ophan walaupun mengambil masa untuk memahami kata-katanya. M.Faiz Syahmi pula punya tulisan yang terus dan penuh imaginasi erotik. Senang cerita, sebuah buku yang inzal dan menginzalkan.
Zoul Yazix
Kena menyamar dahulu baru boleh tulis review jujur. Haha

Tulisan Pedo boleh dibaca sekali lalu, tapi sesetengah cerita Ophan agak berat dan harus dibaca berulang ulang. Aku suka.
Mustaqim
BIN ni gua dah baca. Tapi dalam satu dua tajuk lagi gua tak dapat nak hadam betul betul. Entah kenapa gua pun tak dapat kenalpasti. Mungkin gaya bahasa yang digunakan terlalu tinggi dan banyak putar belit membuatkan hal sebegitu terjadi. Insyaallah, nanti ada masa gua baca sekali lagi. Best jugak buku ni.
Api
dua penulis yang mempamerkan penulisan yang berbeza untuk dihadam.. M. Faiz Syahmi lebih kepada penulisan secara terus manakala Ophan Bunjos menulis dalam bahasa lembut yang aku kira masih bertapis..

menceritakan sisi kehidupan manusia dengan sarkastik dari sudut pandang masing-masing, ada realiti dan tentunya fiksi..

sediakan kamus sebelum baca.. =]
Maii
Ada setangah aku faham, yang lain diawang-awangan. Aku tertanya-tanya adakah makanan seorang underground begitu rupa sekali? Ia sangat berat dan kotor. Haha
Linda Zizan
Sejujurnya ada beberapa cerita dalamnya aku tak boleh nak hadam, kesian kan. Hahaha. Tapi buku ni lebih cepat khatam sebenarnya dari buku KH
Abdullah
"Kerana kekenyangan itu mahal".
Felly Sophia
Felly Sophia marked it as to-read
Jun 23, 2014
amandaRogayah
amandaRogayah is currently reading it
Jun 15, 2014
Elham Rebel
Elham Rebel marked it as to-read
Dec 24, 2013
Norhashimah Rashidi
Norhashimah Rashidi marked it as to-read
Dec 22, 2013
Azhar
Azhar added it
Jul 12, 2013
Muhammad Shahril
Muhammad Shahril marked it as to-read
Jun 10, 2013
Ariff Masrom
Ariff Masrom marked it as to-read
May 25, 2013
Izzat Ismat
Izzat Ismat marked it as to-read
May 18, 2013
Inz
Inz marked it as to-read
Apr 25, 2013
Sharifah
Sharifah marked it as to-read
Jan 02, 2013
Saifuddin
Saifuddin marked it as to-read
Dec 23, 2012
Imienato Kun
Imienato Kun marked it as to-read
Nov 05, 2012
Encik Psychopath
Encik Psychopath marked it as to-read
Nov 05, 2012
« previous 1 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
5362395
Terlupa bila masa dia dilahirkan. Tanggal 01 February 1997 (bukan DOB sebenar) adalah hari di mana dia dilepaskan dari cell makhluk asing dengan karakter yang sangat kasihan. Anggap saja itu tahun reinkarnasi dia

Masih berkhayal sekali-sekala.
More about Ophan Bunjos...
Lelaki Separa Khayal Main Gila Ketakutan Batu Ketiga Dari Matahari IFall (IRise: The Chronologies)

Share This Book

No trivia or quizzes yet. Add some now »

“Di sini aku mengerti kalau pendidikan itu mahal. Kerna itu pekerjaan juga harus lebih mahal.” 8 likes
“Harus menjadi pemberani pada hidup yang dipilih, harus menjadi pejuang pada hidup yang di luar pilihan.” 6 likes
More quotes…