Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “BIN” as Want to Read:
BIN
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

BIN

by
3.59  ·  Rating Details ·  34 Ratings  ·  8 Reviews
Pada suhu dunia yang semakin menggigit kulit dan mengasingkan keringat manusia dari liang roma dengan begitu pantas, BIN masih boleh dipercaya sebagai satu perkara yang menceritakan tentang kisah dunia dan sebahagian yang terdapat dalam isinya. BIN begitu harmonis dalam detik fikir dan tersejat dalam jiwa pembacanya. Ia diperlukan di saat orang lain berfikir untuk apa kisa ...more
Paperback, 109 pages
Published December 2nd 2011 by kerat studio
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about BIN, please sign up.

Be the first to ask a question about BIN

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Sang
Oct 08, 2012 Sang rated it it was ok
Karya-karya di dalam BIN jelas menggambarkan benda yang terlukis pada kulit buku ini. Saya suka tulisan Ophan walaupun mengambil masa untuk memahami kata-katanya. M.Faiz Syahmi pula punya tulisan yang terus dan penuh imaginasi erotik. Senang cerita, sebuah buku yang inzal dan menginzalkan.
Zoul Yazix
May 06, 2012 Zoul Yazix rated it really liked it
Kena menyamar dahulu baru boleh tulis review jujur. Haha

Tulisan Pedo boleh dibaca sekali lalu, tapi sesetengah cerita Ophan agak berat dan harus dibaca berulang ulang. Aku suka.
Mustaqim
Aug 11, 2012 Mustaqim rated it really liked it
BIN ni gua dah baca. Tapi dalam satu dua tajuk lagi gua tak dapat nak hadam betul betul. Entah kenapa gua pun tak dapat kenalpasti. Mungkin gaya bahasa yang digunakan terlalu tinggi dan banyak putar belit membuatkan hal sebegitu terjadi. Insyaallah, nanti ada masa gua baca sekali lagi. Best jugak buku ni.
Api
May 02, 2012 Api rated it really liked it
dua penulis yang mempamerkan penulisan yang berbeza untuk dihadam.. M. Faiz Syahmi lebih kepada penulisan secara terus manakala Ophan Bunjos menulis dalam bahasa lembut yang aku kira masih bertapis..

menceritakan sisi kehidupan manusia dengan sarkastik dari sudut pandang masing-masing, ada realiti dan tentunya fiksi..

sediakan kamus sebelum baca.. =]
Linda Zizan
Mar 31, 2012 Linda Zizan rated it liked it
Sejujurnya ada beberapa cerita dalamnya aku tak boleh nak hadam, kesian kan. Hahaha. Tapi buku ni lebih cepat khatam sebenarnya dari buku KH
Mai RadhiAllah
Sep 06, 2016 Mai RadhiAllah rated it liked it
Ada setangah aku faham, yang lain diawang-awangan. Aku tertanya-tanya adakah makanan seorang underground begitu rupa sekali? Ia sangat berat dan kotor. Haha
Amira Syuhada
Amira Syuhada rated it liked it
Apr 02, 2013
Chirpy_chummy
Chirpy_chummy rated it liked it
Jul 27, 2012
Pei Pan
Pei Pan rated it really liked it
Sep 23, 2012
Wanny
Wanny rated it liked it
Mar 06, 2012
Ophan Bunjos
Dec 02, 2011 Ophan Bunjos rated it really liked it  ·  (Review from the author)
Shelves: ghost-story
nasyrun nasyrun
nasyrun nasyrun rated it really liked it
Feb 07, 2012
Hafiz Makul
Hafiz Makul rated it liked it
Feb 21, 2013
Oreen Reenbow
Oreen Reenbow rated it really liked it
Oct 26, 2012
Aidanesa
Aidanesa rated it really liked it
Feb 13, 2012
Azhar
Azhar rated it liked it
Mar 11, 2013
Arif Zulkifli
Arif Zulkifli rated it liked it
Mar 30, 2013
amandaRogayah
amandaRogayah rated it it was amazing
Aug 30, 2014
Ska
Ska rated it liked it
Jun 25, 2012
Hana Ahmad
Hana Ahmad rated it really liked it
Mar 25, 2012
Päk  Läng
Päk Läng rated it really liked it
Mar 09, 2012
Amalina Raksasa
Amalina Raksasa rated it really liked it
Mar 11, 2016
Abdullah
Sep 23, 2012 Abdullah rated it liked it
"Kerana kekenyangan itu mahal".
Fairuz
Fairuz rated it liked it
Sep 01, 2012
Abdul Rahman Abu Hassan
Abdul Rahman Abu Hassan rated it really liked it
Apr 03, 2012
Batteryplus.sg
Batteryplus.sg rated it it was amazing
Oct 26, 2012
Khairul B Syaraie
Khairul B Syaraie rated it really liked it
Jan 13, 2012
Ana siLara
Ana siLara rated it liked it
Nov 21, 2012
Fakhira
Fakhira rated it really liked it
May 06, 2012
Anwaruddin Tajuddin
Anwaruddin Tajuddin rated it liked it
Jan 23, 2012
« previous 1 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

Share This Book



No trivia or quizzes yet. Add some now »

“Di sini aku mengerti kalau pendidikan itu mahal. Kerna itu pekerjaan juga harus lebih mahal.” 8 likes
“Harus menjadi pemberani pada hidup yang dipilih, harus menjadi pejuang pada hidup yang di luar pilihan.” 6 likes
More quotes…