Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Biarkan Ia Berlalu” as Want to Read:
Biarkan Ia Berlalu
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating

Biarkan Ia Berlalu

4.2 of 5 stars 4.20  ·  rating details  ·  103 ratings  ·  12 reviews
" Tak, Nadia tak akan berhenti selagi apa yang Nadia nak tak tercapai! Saat Nadia tahu siapa yang bertanggungjawab atas apa yang terjadi pada arwah ayah dan keluarga kita. Nadia berjanji pada diri Nadia sendiri, Nadia tak akan berhenti selagi Nadia tak buat mereka yang bertang-gungjawab tu merana! Itu janji Nadia! "

Sinopsis : Biarkan Ia Berlalu
Pengkhianatan dan sikap dengk...more
Paperback, 1140 pages
Published October 2011 by Kaki Novel Enterprise (001547975-A)
more details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Biarkan Ia Berlalu, please sign up.

Be the first to ask a question about Biarkan Ia Berlalu

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30 of 176)
filter  |  sort: default (?)  |  rating details
Gobokairina
Ini novel yang paling tebal pernah aku ada. Serius. Waktu nak beli mula-mula tu, hati memang berbolak-balik tetapi disebabkan komen yang bagus daripada ahli-ahli GR aku beli juga hehe2

Nadia gadis yang periang namun disebaliknya dia menyimpul dendam yang bukannya sedikit. Pengkhianatan Tan Sri Khalid mengubah kehidupannya. Dia terima tetapi apabila mengetahui dalang sebenar, dia sudah tak mahu berpaling. Suka atau tidak, keluarga Tan Sri Khalid perlu diajar supaya menghormati hak orang lain. Apat...more
Nisa Haryanti
Novel yang tebalnya lebih kurang 2 inci ini (1140m/s) saya ambil masa dua hari untuk habiskannya..Bermula lewat pagi Sabtu (11.30/07.01.12) dan saya khatamkan pada petang Ahad (16.15/08.01.12). Walaupun telah saya kelek ke hulu-ke hilir selama dua hari ( hari Khamis-Jumaat )..Namun mood untuk membaca novel tebal ini ini belum mariii... akibat kesibukan yang melampau...

Bab awal novel ni saya baca di laman www.penulisan2u.com...dan sebab itulah saya letakkan novel ini dalam senarai wishlist...waji...more
kuzzeen
Naskah untuk dilepaskan; RM23.00. Pm je....


KAGUM! Kagum kerana hanya pada naskah pertama sahaja, penulis berjaya merealisasikan 1140m/s dimana kesinambungan ceritanya jelas ditambah dengan perjalanan plot yang lancar.

Juga kagum dengan kuasa 'leretan' yang diterjemahkan dalam naskah ini. Memang aku bukanlah seorang yang sukakan sinetron dalam pembacaan. (for me).... Sinetron hanya untuk tayangan di layar kerana menonton tidak memerlukan usaha yang berlebihan. Dibandingkan dengan membaca, daya im...more
Novel Annie
sangat best..suka dgn watak nadia bila dia jd setiausaha. watak nadia sgt berani dan tabah. tahinah kpd penulis sbb da hasilkan karya yg menarik sebegini. langsung tak bosan baca novel. kebiasaannya bila novel tebal mcm ni jln cerita mcm bosan sbb terlalu bnyk konflik. but novel ni tak.. makin dibaca makin menarik.. tabik spring kt pnulis novel ni. teruskan berkarya :)
Don ツ
Dah baca tahun lepas. Yang penting best. :)
Zuraimah Ismail
Novel yang paling tebal yang saya ada. 1140 muka surat ye....mau jenuh nak menghabiskan..tapi sebab jalan cerita yang menarik, buat saya tak sabar2 nak baca sampai ke penghujung cerita...:) typical me..

Jarang saya baca novel yg watak utamanya seorang pendendam. Watak gadis nakal, degil, suka bergaduh tu mmg dah biasa dibaca...

Budakbajet
saya sangat sukakan cerita ini. saya nak jadi seperti nadia. seorang yang berusaha untuk membuktikan dia mampu berjaya even dia tiada apa2. kegigihan dia. kematian ayah. ibu yang lumpuh. abg yang sangat menyayangi. dia meneruskan hidup. dendam perlu dilunaskan walau apa yang terjadi. cinta dan kasih sayang itu penting tapi rasa yang terpendam itu hanya diri sendiri sahaja yang mengerti. namun kita hanya akan tenang bila rasa dendam itu dibiar pergi. reda dengan apa yang berlaku. semuanya amik ma...more
MamaErra
Nadia & Syafiq
Tiara & Adam
Bibi Harlina & Roslan

Huh! Tebal sungguh...jenuh nak menghabiskannya. Walaupun ceritanya biasa-biasa ~ tentang pergolakkan dalam masyarakat hari ini tetapi pengolahan yang baik buat jalan ceritanya menarik.
Diya Nordin
Buku ni saya baca recommended by Kak Nik.
Tunggak cerita ini adalah Nadia.
Gadis yang keras wataknya, kuat dan degil. Tapi dalam kuatnya Nadia ada lemahnya, dalam degilnya ada lembutnya.
Pada saya kisah ini okey. Tapi bukan makanan saya.
Pengisiannya tidak sebanyak yang saya harapkan. Tapi tidak pula membosankan. :)
Jalan ceritanya, ideanya ada. Kesinambungannya jelas. Cuma barangkali, saya sukakan kisah-kisah islami lebih dari kisah biasa. Jadi mungkin kerana itu Biarkanlah Ia Berlalu bukan makan...more
Ayu1166
Perghhh tgk tebal novel telan airliur blh ker habis bca nie...tp berjaya jugak mengabiskan dlm ms 3 hr...overall not bad novel nie...byk pengajarannya...kenkadang mmg org sekeliling mudah berkata supaya kita lupakan apa yg pernah terjadi pd diri kita..tp nk buat tu yg ssh...ikhlas tu yg kenkadang x dtg...sbb tu tuhan kurniakn kita akal utk fikir baik buruk sesuatu tindakan yg kita ambil tu...semoga cik writer teruskan berkarya n hasilkan karya yg lbh baik...
Suria A.Rahman
Suka Sesangat. Dengan Penuh Kesungguhan Menghabiskan Bacaan 1140 helaian. Penulis Ini Mengingatkan Sy Pada Karya2 Penulis Norhayati Berahim & Aisya Sofea. Thanks to Penulis.....I Like It. Teruskan Usaha Untuk Menghasilkan Lagi Karya2 Menarik Di Masa Hadapan.
azian2575
Nadia & Syafiq
Tiara & Adam
Bibi 'Baby' Harlina & Roslan

Ya Allah, gilerr tebal la novel ni! Tapi tak rugi baca beb..

Memang mabeles!

Saya suka penulis yang mengembangkan cerita setiap watak yang ada, taklah 'mati' camtu je..
Mohd Ashmunir
Mohd Ashmunir marked it as to-read
Sep 07, 2014
Noraini Ninie
Noraini Ninie marked it as to-read
Aug 19, 2014
Fazlin Waiz
Fazlin Waiz marked it as to-read
Jul 17, 2014
Shafiyah Nor
Shafiyah Nor marked it as to-read
Jun 11, 2014
Elenaivy
Elenaivy marked it as to-read
Jun 11, 2014
Sofya
Sofya is currently reading it
May 25, 2014
Masita
Masita marked it as to-read
May 17, 2014
« previous 1 3 4 5 6 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
Sha & Shah Dia Segalanya Uniknya Cinta

Share This Book