Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Sejam RM2.50” as Want to Read:
Sejam RM2.50
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Sejam RM2.50

3.71  ·  Rating Details ·  31 Ratings  ·  6 Reviews
"Memang aku bukannya baik. Tapi kalau boleh, aku tak mahu buat maksiat. Buat aku tak mahu, bersubahat pun tidak sama sekali."

"Apa salahnya Haron tu? Dia bukan kejar orang, orang yang kejar dia!" Safina seperti memenangkan Haron. Secara tuntasnya, Wafa tahu kenapa Safina mempertahankan lelaki itu. Hanya kerana lelaki itu berharta. Apakah kerana harta, hilangkan segala marua
...more
Paperback, 867 pages
Published April 2011 by NB Kara Sdn Bhd (first published 2011)
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Sejam RM2.50, please sign up.

Be the first to ask a question about Sejam RM2.50

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
kuzzeen
Jun 04, 2015 kuzzeen rated it liked it
Shelves: i-owned, read-2015
AMARAN

Belum pernah membaca karya2 NB? Mohon jangan baca!

Jika anda sudah mula membaca.... anda juga akan menjadi seperti saya, dia, dia, dia, dia, dan dia..... ADDICTED seh!

Peace
Mai
May 10, 2016 Mai rated it really liked it
3.5 Bintang atau 4 Bintang...

Novel-novel dari NB tidak pernah gagal memberikan informasi/teguran/kritikan dan pengajaran, mungkin itu lah yg mengikat saya dgn karya2 NB walaupun adakalanya ada beberapa perkara yg buat saya sakit mata.

Walau apa pun saya suka kisah ini, suka bagaimana penulis menghubung kait kan setiap watak dgn satu sama lain. Lagi satu kat mana kita boleh jumpa/baca kisah bermadu yg madu2nya boleh berbaik antara satu sama lain mungkin itu "magic" sentuhan penulis.
Azizah
Sep 18, 2013 Azizah rated it liked it
Penulis: Norhayati Berahim
Penerbit: NB Kara Sdn Bhd
ISBN 978-967-5226-25-1
Harga: RM29.00 / RM32.00
M/S: 867
Cetakan 1 – April 2011

Sengsara itu ada ganjarannya

Blurb:

“Memang aku bukannya baik. Tapi kalau boleh, aku tak mahu buat maksiat. Buat aku tak mahu, bersubahat pun tidak sama sekali.”

“Apa salahnya Haron tu? Dia bukan kejar orang, orang yang kejar dia!” Safina seperti memenangkan Haron. Secara tuntasnya, Wafa tahu kenapa Safina mempertahankan lelaki itu. Hanya kerana lelaki itu berharta. Apakah
...more
 Kak Zie
Oct 14, 2016 Kak Zie rated it it was amazing
Shelves: koleksi-peribadi
Sebuah lagi kisah yang sangat menarik pada pandangan aku.. Awal cerita yang meruntun jiwa dan sering merasa sebak di dada, lantas tanpa sedar mengalirlah si air mata.. Dalam pada itu, ada beberapa lawak spontan yang membuatkan tiba-tiba je aku ketawa dan tersengih sorang-sorang.. ahaha..

Banyak yang kita boleh belajar dan ambil iktibar dalam kisah ini.. Terlalu banyak sampai tak tau nak senaraikan.. Kisah ini terasa sangat dekat di hati sebab ada beberapa bahagian cerita yang seakan kena tempias
...more
Intan  Musa
Feb 22, 2013 Intan Musa rated it it was amazing
Seronok! Cerita yang lengkap dengan details. Banyak isu yang diketengahkan... poligami, tanggungjawab sebagai orang Islam, tanggungjawab sebagai anak dan kawan, semangat untuk berjuang, memakmurkan masjid, masalah sosial etc. Mula-mula agak keberatan untuk membaca kerana tebalnya buku, tapi bacaannya santai dan menyenangkan. Terhibur! Tak memberatkan jiwa. Rasa macam nak baca buku yang lain dari penulis ini. Watak Wafa dan Sean Hussin sungguh membina jiwa ini. Ikhlas!
MamaErra
Apr 11, 2012 MamaErra rated it really liked it
Wawa & Hussin @ Sean

Begitu banyak pengajaran tentang agama, kemanusiaan dan kehidupan yang aku perolehi dari novel ini... tak rugi memilikinya
Sapp73
Sapp73 rated it really liked it
Mar 29, 2015
Haryati Sukarman
Haryati Sukarman rated it liked it
Jun 30, 2016
Su Yusof
Su Yusof rated it liked it
Jul 21, 2013
Nash
Nash rated it it was amazing
Jun 06, 2014
FariFuyu
FariFuyu rated it liked it
Jan 10, 2013
Yunonano
Yunonano rated it it was amazing
Jun 26, 2013
juewita zainal
juewita zainal rated it liked it
Mar 12, 2012
Saniah Mat
Saniah Mat rated it really liked it
Jan 13, 2013
Aisyah
Aisyah rated it really liked it
Aug 05, 2011
Norhani Zaini
Norhani Zaini rated it liked it
Jan 17, 2013
Ogy Yusof
Ogy Yusof rated it liked it
Dec 09, 2013
Calla Lily
Calla Lily rated it really liked it
Jan 07, 2016
Hamidah
Hamidah rated it really liked it
May 08, 2012
Nadirah
Nadirah rated it really liked it
Nov 25, 2014
Cah
Cah rated it it was ok
Dec 11, 2012
Nurul Farhana
Nurul Farhana rated it it was amazing
Aug 29, 2013
Roza Ngah
Roza Ngah rated it really liked it
Jun 14, 2011
Anis
Anis rated it it was ok
Nov 17, 2014
Zaisha
Zaisha rated it liked it
Dec 04, 2011
Fazrina Sani
Fazrina Sani rated it it was amazing
Nov 06, 2013
Hani
Hani rated it liked it
Jun 09, 2015
Saridah Hussein
Saridah Hussein rated it liked it
May 15, 2014
Siti Fatimah
Siti Fatimah rated it liked it
Nov 20, 2014
Sara
Sara rated it it was amazing
Sep 02, 2012
« previous 1 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »
829060
Novelist prolific writing since the age of 17, up to now has produced over 40 novels.
More about Norhayati Berahim...

Share This Book



No trivia or quizzes yet. Add some now »