Goodreads helps you keep track of books you want to read.
Start by marking “Rindu di Awan Biru” as Want to Read:
Rindu di Awan Biru
Enlarge cover
Rate this book
Clear rating
Open Preview

Rindu di Awan Biru

3.51  ·  Rating Details ·  87 Ratings  ·  10 Reviews
JANGANKAN berkahwin, bercinta pun Hanan tidak ingin. Menjadi seorang isteri tiada di dalam kamus hidupnya. Pengalaman pahit ibunya dimadukan membuatkan dia jadi fobia. Baginya, lelaki hanya tahu berpoligami, tapi tidak tahu menjadi suami.

Pertemuan tanpa disangka di awan biru dengan Kapten Akmal Hakim sewaktu ke Melbourne mengubah persepsinya terhadap lelaki. Bernikah di Ma
...more
Cetakan 1 - 2011, 518 pages
Published 2011 by Alaf 21 Sdn Bhd
More Details... edit details

Friend Reviews

To see what your friends thought of this book, please sign up.

Reader Q&A

To ask other readers questions about Rindu di Awan Biru, please sign up.

Be the first to ask a question about Rindu di Awan Biru

This book is not yet featured on Listopia. Add this book to your favorite list »

Community Reviews

(showing 1-30)
filter  |  sort: default (?)  |  Rating Details
Gobokairina
Jan 18, 2015 Gobokairina rated it really liked it
Shelves: favorites, koleksi-ga
RDAB ada kisah poligami. Memang aku tak suka cerita begini tetapi mujurlah penulisnya memotretkan kisah ini dengan baik. Indah kah menjadi isteri kedua? Benarkah hanya isteri pertama yang selalunya didera fizikal dan mentalnya? Siapa pula yang sebenarnya paling banyak berkorban perasaan?

Hanan belajar daripada pengalamannya yang lalu. Melihat ibunya yang dimadukan menyebabkan Hanan rasa takut untuk jatuh cinta. Dia jadi dingin dengan semua lelaki kerana padanya lelaki itu hanya akan melukakan. Te
...more
Nonieღserenity2bliss
N rasa berbelah bagi, macam mana lar nak review buku ni...

 photo feelings_zpsb1c2d178.gif

Nak kata tak best dan tak menarik, memang jauh sekali. Kalau tidak masakan N sanggup berjaga sampai pukul 2, 3 pagi. Cuma N kurang berpuas hati with the way it ends.

 photo tumblr_inline_ml8qy2U19e1qz4rgp_zps455d348d.gif

(view spoiler)
...more
araws
May 28, 2014 araws rated it really liked it
novel ni memang lain dari yang lain sebab watak hero muncul tiba-tiba dan terus kahwin. tup tup dapat tahu suami dah ada isteri. tak pasal-pasal jadi isteri nombor dua. memang tragis tapi tu lah kelainan untuk novel ni.

cuma, watak Akmal tu macam loser pun iya jugak. suka sangat ikut hati. yang jadi mangsa Hanan.

ending novel ni agak mengejut. jalan cerita pun cepat sangat. tapi, dengar khabar ada sambungan, memang saya akan tunggu lah :D
Intan  Musa
Dec 22, 2011 Intan Musa rated it liked it
Penulis pandai ketengahkan issue 'panas' seperti poligami. Tapi mengapa protagonisnye terlalu naif. Tak langsung terdetik untuk persoalkan status Ikmal dan turut saja cakap orang tua dan kawan-kawan. Bile dia terasa dipermainkan pun, dia tidak bertindak. Isteri pertama lebih proaktif. Mahu mempertahankan haknya.
Azalea
May 03, 2013 Azalea rated it liked it
TQ Kak Meen ketengahkan isu poligami..Cume sedikit komen dr saya tidak brapa berpuashati ending novel ini.. Saya tertanya-tnya ape yg terjadi pd Akmal selepas Ridz memilih utk bersama Hanan..Sepatutnya ada hukuman angkara fitnah isteri pertama Akmal.. TQ Kak Meen.. Slamat menulis novel yg lebih best pd masa akan dtg.
MamaErra
Sep 02, 2012 MamaErra rated it really liked it

Hanan & Akmal Hakimi

best layan...cuma ending tu jer yang buat aku agak frust skit...kalo nak tau bacalah...

p/s bila watak hero to seorang pilot, teringat pula cerita Adam & Hawa, Adam Mukhriz
Alyzakyu
Alyzakyu rated it really liked it
Nov 19, 2014
Ieyda Y-da
Ieyda Y-da rated it liked it
Feb 16, 2015
Adibah
Adibah rated it it was ok
Jan 11, 2012
Cikim
Cikim rated it it was ok
May 07, 2013
Ainur Zawanah
Ainur Zawanah rated it really liked it
May 26, 2013
Lindz
Lindz rated it it was amazing
Jun 28, 2015
Ainaa Azlan
Ainaa Azlan rated it liked it
Jan 29, 2015
Emma
Emma rated it did not like it
Feb 01, 2015
Hanim Mohsin
Hanim Mohsin rated it liked it
May 16, 2011
Opie
Oct 12, 2011 Opie rated it it was amazing
meen zulaikha mg best :)
Norazita
Norazita rated it really liked it
Sep 04, 2011
Nad
Nad rated it liked it
Apr 06, 2015
Anis Raihana
Anis Raihana rated it it was amazing
Mar 31, 2013
Syahirah
Syahirah rated it liked it
Apr 22, 2012
Haa Shee
Apr 20, 2014 Haa Shee rated it it was amazing
Kakak/Puan Meen Zulaikha,saya Nur Hashimah BT Hashim...Saya ingin membaca buku novel anda...
Miss Deferasirox
Miss Deferasirox rated it really liked it
May 30, 2014
Aisha I
Aisha I rated it really liked it
Apr 14, 2014
Mohd Ashmunir
Mohd Ashmunir rated it it was amazing
May 28, 2016
azian2575
Aug 18, 2016 azian2575 rated it liked it
Hanan & Ridzwan Shah
Wan Amalyn
Wan Amalyn rated it liked it
Jun 21, 2011
Matun Ibrahim
Matun Ibrahim rated it really liked it
Nov 15, 2013
Kiki
Kiki rated it liked it
Apr 24, 2013
Khalisah2312
Khalisah2312 rated it really liked it
Dec 01, 2014
« previous 1 3 next »
There are no discussion topics on this book yet. Be the first to start one »

Share This Book